Nötallergi

Pratade med läkaren på barnkliniken igår och han berättade att blodprovet visade att Max har en allergi mot nötter och att det nu ska utredas vilken specifik nöt eller nötter det är. De skulle återkomma med vidare information och eventuell mer utredning.
Max har ju varit jättedålig i magen och kräkts och haft magont vilket är symtom på nötallergi, men när det vägrade att släppa så hörde jag mig för med barnkliniken och de tror att Max även råkat ut för magsjuka tillika. Och det stämmer kan jag säga för inatt insjuknade Mattias i magsjuka härhemma.
Max kräktes ju hela söndagen och delar av måndagen för att sen bli bra i kräkandet men magen var kaputt och det har varit diarré nätterna och dagarna långa. Igår kväll kräktes han igen och har fortfarande diarré så vi får väl se hur länge detta sitter i.
Det blir iaf VAB hela veckan för mig nudå. Nu får mina killar krya på sig fort och hoppas att jag slipper undan. Vitpepparkorn är intagna iaf.


Kommentarer
Postat av: Heidi

Vad bra att du fick veta vad d berodde på, krya på dina pojkar ;) kram på er

2011-03-17 @ 12:13:09
Postat av: Nathers

Nej fy vad jobbigt med magsjuka mitt upp i allt!

Jag kan inte ens minnas senast jag hade magsjuka. :o

Kraam!

2011-03-17 @ 15:55:11
Postat av: Linda

Ja hoppas du slipper åtminstone! Nu räcker det med krassliga familjen, lider med er så!

Är glad att vi inte åkte o hälsade på, huvva...



Just kommentarer är trist när somliga bara läser, jag syftar inte på dig alls. Brukar också läsa bloggar via mobilen, men skriver oftast något alt. skriver när jag sitter vid datorn.



Kram!

Postat av: Nina "Morgonpigg 3 barnsmamma"

Ja vännen, häll i dig en hel påse för bövelen! Finns inget värre och vidrigare än magsjuka. HUUUU!



Nötallergi, uscha då... så det kan visa sig sådär oxå. Trodde bara att man fick typ andnöd och sånt hemskt.



krya på gossarna där hemma! KRAM

2011-03-18 @ 09:15:09
URL: http://niiinis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback