Säljes

Har ett presentkort som jag ska sälja för min kära mors räkning. Det är som så att hon vunnit en korsordstävling via Leksand Strands camping och det innebar att hon kammade hem en veckas boende i en stuga där under lågsäsongen, men nu är det ju som så att i mammas läge just nu så är det inte läge att åka så långt bort och därför vill hon sälja det istället.

Så detta gäller:

En veckas boende i 5-bäddsstuga i Leksandbyn på Leksand Strand. Detta presentkort gäller under lågsäsongen som varar nu och fram tom 18 juni 2011 och fortsätter sedan den 14 augusti 2011 och framåt. Presentkortet är giltigt tom 16 oktober 2011.
Värdet är 3500 kr.
Presentkortet säljes för 3000 kr eller högstbjudande.

Så är det någon som vill spendera en vecka i vackra Dalarna så hojta till eller om ni känner någon som skulle vara intresserad.

Gå in på
www.leksandstrand.se och kolla in stugan. Den har öppen spis och två sovrum. Mysigt!!

leksandsbyn

leksandsbyn2

Bilder lånad från Leksand Strands hemsida

Vilka är ni?? :-)

Ser i min statistik har jag har ett 30-tal som verkar följa min blogg dagligen. Jag blir ju lite nyfiken på vilka alla ni är, vissa har jag ju koll på som kanske läser men långt i från alla.
Skulle vara skoj om ni vågar lämna en kommentar här och stilla min nyfikenhet. :-)

Ha en trevlig fredagskväll!!!!

Vår älskade son är så mysig, helt spontant...

Vår älskade son är så mysig, helt spontant brukar han säga att man är fin eller att man har fina kläder på eller som idag när han fick syn på att jag hade nya skor och utbrast.- Mamma vilka fina. Han kan verkligen ge komplimanger han och det helt utan baktanke men den dagen kommer väl den också. Hihi!!!

Sitter på tåget på väg hem från jobbet. Et...

Sitter på tåget på väg hem från jobbet. Ett under att jag kom iväg imorse då jag hade huvudvärken from hell igår kväll och nej jag var inte bakis för er som tror det. Men imorse var den som bortblåst. Tack o lov. Semester onsdag tom fredag den här veckan.:-)

Vi flyttade ner till lediga platser och fi...

100media_imag003 (MMS)

Vi flyttade ner till lediga platser och fick superbra sikt och ljud.

Här får man inte vara höjdrädd, sitter så ...

Här får man inte vara höjdrädd, sitter så högt upp man kan.

Semestern slut och ännu en jobbdag på G....

Semestern slut och ännu en jobbdag på G. 5 minusgrader var det när jag cyklade till tåget. Cykeln strejkade med att växlarna hade frysit och bara den tyngsta växeln fungerade. Fram kom jag iaf. Nu hoppas jag att dagen fortsätter i ett bättre spår. Grattis till lillebror som fyller 15 år idag.

SMS-inlägg

Sitter på tåget och har precis passerat Hofors. Det är bäcksvart utanför fönstret. På tåget är det varmt och gott så någon lust att kliva av om 20 minuter har jag då rak tinte. *ler* Imorgon har jag semester igen och det känns riktigt nice. Det blir en sväng till jungle city med Malin och lillfia, sen på em ska jag träffa Sandra. :-) Så det kommer att bli en bra dag. Mamma är på plats hemma igen, hyfsat pigg med tanke på omständigheterna dock med mer insatser i hemmet och det känns tryggt. Lillebror fyller 15 år på torsdag och jag ska ut och roa mig på lördag. Ladies night hägrar gott folk. Ska ut med ett gäng tjejer där jag bara känner en men det ska bli riktigt skoj. Nu gäller det bara att hitta nått att sätta på sig. Ja det var lite kort om min kommande vecka. Ha en bra dag nu!

Sälen here we comes!!

Jajjemen då har vi bokat våran första fjällsemester ihop. Om allt går enligt planerna så åker vi söndag 21 november och åker hem torsdag 25 november.
Lindvallen blir det och där ska vi bo i en lägenhet som byggdes 2009. Verkligen toppenfin med bastu, 2 sovrum ett med dubbelsäng och ett med våningsäng där nedersta slafen är 120 bred, öppenspis, platttv, torkskåp, diskmaskin och tvättmaskin mm. Ja you name it.. 200 meter till backen har vi också, den ligger precis vid torget med alla restauranger och bad mm.
Det ska bli så himlans skönt å få komma iväg på nått. Ja för nu håller vi tummar och tår att det blir så och att mamma inte blir alltför dålig.
Det enda vi har gett för lägenheten/stugan är 595 kr så det är liksom inga pengar om det mot förmodan inte skulle bli att vi kan åka.
Se och njut!!

Snart slut på arbetsveckan. Ska bli rikti...

Snart slut på arbetsveckan. Ska bli riktigt skönt med helg, men först väntar ett medarbetarsamtal med chefen idag. Lite svårt tycker jag då jag knappt har jobbat något och är inte så insatt än i allt. Men får göra det bästa jag kan.:-)

Dessa underbart vackra blommor väntade hem...

100media_imag003 (MMS)

Dessa underbart vackra blommor väntade hemma som ett blombud kommit med. Stina du ska veta att jag verkligen fick energi av denna jätte fina gest. Tusen tack!

Den senaste veckan har det verkligen varit...

Den senaste veckan har det verkligen varit babyboom bland vänner och bekanta. Hela 4 bebisar som tittat ut. Man undrar ju om de hade väldigt tråkigt i januari.*ler* Bebissjuk blir man såklart när man får se bilder på underverken.

Igår var jag och Max på järnvägsmuseum...

Igår var jag och Max på järnvägsmuseumet i Gävle. Vi lockade även med oss Linda och Nathalie. På onsdagar har de lok lekis och det innebär gratis entré för alla och det var en hel del barn och mycket uppskattat av Max så det blir garanterat fler ggr dit nu på mina lediga onsdagar med Max.

Oktober redan

Ja var har hänt sen sist, ja en hel del och lite till typ.

Mamma och Tim har ju fått nytt boende som ni kanske förstått på bilderna. Mamma vart sämre igen och har sen i fredags legat på sjukhuset. Nu är hon piggare iaf men är väldigt sjuk i sjukdomen.
Natten mellan lördagen och söndagen sov jag med mamma på sjukhuset.
Idag ska mamma få lite permis och få komma hem för en timme eller två då vi ska på ett viktigt möte.

Jag har ju börjat jobba lite igen och det går ok, förra veckan visade det sig dock att jag måste ta ut mina 19 semesterdagar för i år innan 31 dec.
Jag och Mattias började planera en utlandsresa till den här veckan eftersom läget med mamma var stabilt, men tji fick vi det vände fort, så ingen resa blir det. Det känns för olustigt att åka som läget är nu.
Så nu får jag istället ta och plocka ut strödagar så 1 dag i veckan minst kommer jag att ha semester nu fram tills nyår. Vissa veckor blir det några fler. Det blir nice att få rå om Max lite extra dessa dagar och äntligen ha tiden att göra saker och träffa lite folk även på veckorna. :-)
Arbetstoppen på mitt jobb ligger på månaderna december/januari och det har nu beslutats att man max får ta ut 4 semesterdagar under december. Så mina resterande 15 dagar måste tas ut i oktober och november.

Ska strax ta och åka och möta upp mamma (hon åker sjukresa) vid lägenheten.

Förresten är det nån som är lite sugen på att åka till Ullared 27(ons) och 28(tors) oktober??

Max njuter av att äntligen få leka med all...

100media_imag002 (MMS)

Max njuter av att äntligen få leka med alla saker hemma hos mormor igen.

Spännande och se på när pappa spelar tv-spel.