Dag 7 på inskolningen (sista dagen)

Imorse när jag lämnade Max vid 10 så kröp han iväg och utforskade ett gömställe dem har i hallen på en gång och sen kröp han vidare till de andra barnen som satt ute i hallen och var glad som en sol. Så det var inga problem att lämna han. Den dagen han kommer att gråta då dör jag väl.. Haha!!!
Ska hämta han vid 14 precis som igår så en uppdatering kommer då. :-)

********    ********   ********
Här kommer en liten uppdatering med hur det gått och det hade inte varit nå problem alls. Han hade ätit bra, om än med hela kläderna. ;-)  Lär även påpeka att det är helt otroligt vad dem kan när dem är på dagis. Där äter han själv, fast med både fingrar och sked då, men hemma då vill han ha hjälp. Haha!!

En till sak som Max börjat med den här veckan är att han kan gå jättebra och på HELA foten om man håller i hans ena hand lite lätt, så han får gå breve en liksom. Men alla gånger vill han inte då går han där så fint och så grinar han samtidigt fats han kan!! Toker!!

Åter tillbaks till idag... Han sov ute i vagnen när jag kom och hämtade han, då han hade sovit nästan 2 timmar så väckte jag han och han vart glad att se mig.
Nu är Max färdiginskolad och klar och det gick ju smärtfritt.... Fast jag kan inte säga att det känns toppen i mammahjärtat inte, känns vemodogt att lämna han på dagis, inte pga att det är dåligt där utan för att jag får dåligt samvete och vill spendera tiden med min son. Att lämna över han till några andra, det känns sådär. Men det är ju jättego personal där så jag tvivlar inte en sekund på att han inte kommer få det bra, snarare tvärtom.
Men just att han måste gå så långa dagar gör nog att det känns extra jobbigt!!
Under min praktikperiod kommer han att få gå 07:45 - 17:00 och förhoppningvis kan M hämta han vid en 16 senast. Nåja vi får väl se hur det känns nästa vecka!!


Kommentarer
Postat av: Linda

Åh vad duktig han är! Jag håller tummarna för att det går lika bra för Vilgot sista veckan som startar på måndag =)



Kram på er

Postat av: Sofie

Hej...



Åh vad kul att eran inskolning fungerat så bra...!!!! Du ska se att det kommer att gå sååå bra för lillplutten på dagis...



Hoppas att ni har det bra...

Här är det toppen....



Ha nu en underbar mysig helg och njut av ledigheten tillsammans...



Kram på er alla//Sofie

2009-01-23 @ 20:37:06
Postat av: Linda

Kul o se en dagisbild! Pruppisen! Snart vill han nog också äta hemma med ;-) Brukar ta ett tag, de är ju så mycket nytt så bara det lugnat ner sig o han smält det nya så ska du se på andra bullar hemma med. Ha ha!

2009-01-24 @ 09:51:22
Postat av: Linda

Det gör ont i mammahjärtat, det gör det... men vi får vara glada att det gått så bra på inskolningen ändå... det kunde varit värre menar jag =)



Kram till er

2009-01-24 @ 11:39:50
URL: http://majsanfilosoferar.webblogg.se/
Postat av: Miian

oh duktiga MAx.

Känner igen dina känslor,trots att allt med själva dagiset känns kalas så är det ändå vempdigt även för mig.

VILL INTE!!!!



Allt löser sig för våra små pluttar ;)

Dom e duktiga dagisbarn!!!

;)

Kram

2009-01-24 @ 12:35:27
URL: http://miian.blogg.se/
Postat av: Kristin

Har samma känslor som du, man vill vara med sin lilla och inte missa massa tid. Skönt dock att inskolningenhar gått så bra och att du trivs med ditt dagis. Kram

2009-01-28 @ 19:49:59
URL: http://lillprinsessan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback