Följetong sömnen!!

Ja våra försök att få Max att somna bra utan oss eskalerade totalt här för en vecka sen och han bara såg sina chanser att busa i en timme. Pust!!
Så måttet vart rågat även för mig och jag förklarade för Maxen att om han inte kunde stanna i sin säng när vi sagt godnatt så fick han sova  i sin spjälsäng igen. Sagt och gjort. Vi bubbade in den på hans rum och han protesterade lite men inte så mkt som jag trott, sen la han sig ner och somnade.
Igår ställde han sig upp och kikade på mig att jag satt ute vid datorn och sen nöjde han sig och somnade. Ikväll somnade han nog på momangen i stort sett och inte ett ljud.
Har det vänt??? Hoppas!!!
Vi testar så här ett tag till sen kan vi kanske gå över till storsängen igen när han fått in rutin på att förstå att han ska sova och inte busa. *ler*
Var nyss in till han och kikade och han sover så sött därinne. Det värmer såååå i hjärtat att se på han när han sover och det är svårt att låta bli att stryka han på kinden. Ett måste. :-)
Nått mer som är så mysko är att när han vaknar till på natten nu de senaste nätterna och jag yrar in nyvaken så vill han inte komma upp till mig och följa med in i våran säng utan han stöter bort mina händer och lägger sig och somnar igen. Det är ju bra iofs, men ibland leder det till mer spring för min del då han oftast vaknar till en del och har man han breve sig så behöver man ju bara sträcka ut en hand. Men men.. det är kanon att han trivs så bra i sin spjälsäng nu som han verkligen hatade förut.

Näe nu är det dax att sova så man hinner få några timmar innan Maxen vill upp och leka. I veckan blir vi själva om dagarna då Mattias börjar jobba imorgon igen.
Är nån sugen på att hitta på nått så hojta gärna till!!!

Kommentarer
Postat av: Nikita - mamma till Albin

haha vi har bytt säng åt Albin , för han lärde sig klättra ur spjälsängen, så de var lönlöst, han bara klättrade ur den å sprang upp..

nu sover han mest mittemellan oss..

Postat av: miian

Vad skönt att han vill sova gott i sin Spjälsäng.

Han känner sig kanske tryggast där.

Hur länge till är ni lediga?

Kram

2009-08-10 @ 11:49:47
URL: http://miian.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback