Massagen

Ja så var vi hemma igen efter babymassagen. Idag pratade hon mest bara om hur det kommer att gå till och sådär och lite information. Så sjöng vi en vaggvisa för våra små under. Max passade då på att somna vid tutten han.
Max var yngst, sen var det en bebis på 2½ mån, en på 3 mån, en på 4½ mån och en på 8 månader. Det skulle vart 3 till. Dem kanske dyker upp nästa gång.
Idag var det bara pojk-bebisar iaf.

Första gången som Max träffar andra bebisar. Han kikade litegrann men var mest upptagen med att kolla vad jag gjorde. *ler*
Det var iaf ett trevligt och pratglatt gäng. De flesta hade barn sen förut av dem. Vi fikade och pratade. Vart en del om förlossning och bb-tiden. Kul att höra och se hur andra mammor har det iaf. :-)
Nästa gång ska vi börja massera. Ska bli kul och se hur Max reagerar på det. Hoppas han gillar det och att vi kan använda det i vardagen sen.

Nu sover en övertrött Max iaf. Tog ett tag att få han att komma till ro. Och det var med tutten i mun som han somnade. Det är överlägset bäst det tycker han. *ler*

Näe nu ska jag passa på att glo lite här på nätet innan charmtrollet vaknar igen.



Kommentarer
Postat av: Mattias

Vår härliga gosse får nog vänja sig med att vara bland de minsta i olika sammanhang. Det kommer bli lika med fotbollen och allt sånt gissar jag nu när vi inte kunde tajma in så han blev född tidigt på året :) Hoppas ni har en skön em och så kommer pappa M hem strax! Kram

Postat av: Maria

Hej där! Jag är ju sååå dålig på att lägga kommentarer, men jag har börjat följa din blogg slaviskt! =) Så jag läser, även om jag inte skriver nåt! Vad härligt med babymassage! Kanske du kan lära mig lite nån gång sen? Vi får ha en babymassagedejt vi alla som får barn hit och dit nu! Det skulle vara kul! Det verkar som om ni mår bra och kommer mer och mer till en vardag tillsammans - Härligt! Med oss är allt också bra. Det känns att det är andra gången på flera sätt, samtidigt som man glömt mycket. Kanske vi skulle ta och träffas och ta en promenad med de små någon dag? Jag har ju inte ens sett Max än, fast de är födda nästan samtidigt! Kramkram

2008-02-13 @ 17:48:19
Postat av: Kristin

Ja visst är det kul att se hur intresserade dom är av andra bebisar. Man undrar vad dom tänker :) Kram

2008-02-13 @ 20:52:54
URL: http://lillprinsessan.blogg.se
Postat av: Tina

Maria// Ja vi lär ta och träffas här nåndag med våra jämnåriga bebisar. Skulle vara skoj!!

2008-02-15 @ 11:32:52
URL: http://tiniwinisen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback