Hur är det med sömnen...

Inatt sov Max som längst ett 3 timmars pass och vaknade sen varannan timme för mat.
Så vid 7:30 imorse var jag rätt trött. Max vela inte somna om så han och Mattias gick ner och jag somnade sen om hur skönt som helst.
Vaknade kl 10 av att grabbarna kom upp. Gav Max lite mat och klev sen upp vid 11.

Det är så ljuvligt att få ligga iaf nån timme i sängen utan Max och kunna ligga precis hur man vill. Det är guld värt!!
Även fast det är supermysigt att ha han breve mig också. :-)
De få ggr han legat i sin spjälsäng så har man saknat honom och det har känts så tomt. Hihi!!

När jag läser andras bloggar om folk som fått barn umgefär samtidigt som vi fick Max så verkar deras bebisar sova hela nätter känns det som. Jisses vilket lyx!!!
Jag jublar om jag får en sömn på 4-5 timmar i sträck utan att han vaknar där på natten.
Undrar hur alla gör för att få deras bebisar att sova så bra på nätterna??

Max är ju väldigt tuttig han, kanske det spelar in?? Han skulle gärna sitta klistrad vid mitt bröst hela dagar om han fick. *ler*
Är han vaken så vill han till bröstet varannan timme, men om han sover så brukar det kunna gå längre tid emellan. Man är en levande mjölkfabrik..

Har ju funderingar på att låta han prova ta flaskan fast med bröstmjölk i. Kan vara skönt att inte vara så bunden jämt, även fast amningen känns bra. Men ibland kan man känna sig riktigt låst och less och det känns som att man bara ammar hela dagar och ingenting annat. Men det är ju så mysigt också...
Nåja vi ska prova med flaska iaf här snart.

Nu sover Max iaf, han har knappt sovit på hela dagen. Som längst en period på ca 45 minuter. Kanske han sover bra i natt då.. hehe.. Önska kan man ju iaf.. ;-)

Kommentarer
Postat av: Tess

noah vaknar oxå några gånger varje natt .. hade inte varit helt fel att få sova en hel natt i sträck ;P

Postat av: bondbrud

Här har ni en bortskämd mamma ;-)
Nelly har senaste 2 nätterna haft tutt uppehåll i 8,5 timmar!!! Men då finns det annat som är jobbigt i stället...
Till exempel att hon är vaken väldigt mycket på dagarna;-)

2008-02-10 @ 21:27:43
Postat av: Malin!!

Tycker det låter som han sover bra vissa nätter,, Hugo sov aldrig mer än 3 timmar när jag amma, men det blev en vana det oxå så jag kännde mig pigg ändå när det va morgon.kram

2008-02-11 @ 08:56:27
Postat av: Majsan

Det är ju så olika det där med sömnen! Från början vaknade Vilgot 2 ggr per natt och åt. Så småningom sov han över ena målet och nu även det andra, för det mesta iaf. Men det kommer! Ville vaknar ju fortfarande allt mellan 04-07 och äter frukost =)

2008-02-11 @ 10:19:31
URL: http://www.majsanfilosoferar.webblogg.se
Postat av: Kristin

Min Nova vaknar ofta också! Nu ger jag henne ersättning en gång på kvällen och då sover hon från 20-22 till 01 ungefär. Men sen är det mat typ varannan timme. Tycker dock det är skönt att jag får några timmars sömn där på kvällen iallafall.

2008-02-11 @ 10:48:18
URL: http://lillprinsessan.blogg.se
Postat av: sara

Källa får en flaska babysemp på kvällen, efter det så sover hon jättebra. Då sover hon mellan 4 och 7 timmar i sträck sen ammas hon när hon vaknar och efter det så sover hon kanske 2-3 timmar till. Prova och se om det fungerar med Max också.

2008-02-11 @ 11:59:06
URL: http://sarasally.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback