Stackars Max

ja han har gått och blivit sjuk han!!
Det började igår kväll att han sov jätteoroligt och sen fortsatte det hela natten. Han vaknade och skrek massor och liksom svalde en massa saliv som att han hade ont i halsen eller så.
Men imorse var han rätt pigg, men sen under dagen har han fått en näsa som rinner hela tiden och han har svårt att ha nappen i munnen.  Och han har jättesvårt att sova och har endast sovit typ 15 minuter sen kl 11:30 idag och nu är han jättetrött i kombination med att han inte är piggelin så nu är han en ledsen kille. Har pallat upp han spjälsäng så han får högre huvudända och så får han ha en tjockare kudde när han sover med oss.
Har precis gett han lite alvedon också för han har feber och så vet man ju inte om han har ont så lika bra att ge han. Får se hur han är imorgon om vi ska ringa och få komma till läkaren så han får kolla halsen.
Ja det kommer att bli en lååång natt det här.
Stackars liten!!!! Så jobbigt när dem små är sjuka.
Näe nu ska jag gå upp till han igen och byta av Mattias.

Kommentarer
Postat av: Maria

Ja visst är det jobbigt när de är förkylda... Theo blev snuvig i söndags och sen blev det bara värre, ingen feber men de sover ju så oroligt stackarna. Snor-sugen har vi använt flitigt, den är ju guld värd! Tyvärr har han lyckats smitta mig med, vi som ska på fest imorgon, men med lite gott att dricka ska jag nog orka;-) Värre kanske det blir för mormor och morfar som ska ha en snorig Theo sovandes hos sig. Blev så klart inge sång idag heller... Nästa vecka ska dock hela familjen dit så häng på då!

2008-08-29 @ 21:18:29
Postat av: Malin!

2008-08-29 @ 21:40:39
Postat av: malin

oj råka skick i väg utan att hinna skriva hihihi,,,Ser ut som många är sjuka nu mina pojkar är sjuk här hemma men hugo va bättre i dag och har varit på dagis men hostar än.

2008-08-29 @ 21:43:01
Postat av: Linda

Lillfisen... lider med han (och er förstås). Hoppas han kryar på sig fort!

2008-08-29 @ 22:22:50
Postat av: Tina

Maria// Jasså har Theo också gått och blivit förkyld och du med. Hoppas du orkar med partyt idag då. ler

Vi skulle också haft barnvakt ikväll men som Max är nu är det ingen idé.

Jasså ska hela familjen på sång då, vad skoj!! Ska se om jag lyckas få med mig Mattias också. :-)



Malin// Ja det verkar vaar en hel del och just halsfluss verkar det gå en hel del.



Linda// Ja det är så synd om han!!

Postat av: Mattias

Hmm vi får väl se om du får med mig på sången Tina ;)



Fast ska Johan med Maria o Theo dit så kanske jag hänger på också. Trodde Johan bara sjöng Singstar jag!



Ja, stackars vår Max och hoppas han snart blir piggare lill-gubben!

2008-08-30 @ 12:55:06
URL: http://jack71.blogg.se/
Postat av: Maria

Mattias// När det gäller Theo kan Johan sjunga precis vaaaad som helst;-)

2008-08-30 @ 13:53:03
Postat av: Linda

Krya på dig Max!



Prova näsdroppar/spray till näsan också så kanske han kan sova bättre.

2008-08-30 @ 14:06:00
URL: http://majsanfilosoferar.webblogg.se/
Postat av: Tess

åh stackars liten. krya på dig max!

hoppas ni fick sova inatt.

2008-08-30 @ 22:32:47
URL: http://leonitanova.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback