BM-besök

Ja idag var det dax för ett till Barnmorskebesök.

Mitt blodtryck låg bra idag 140/80 ,
men hon vill att jag kommer på tätare kontroller nu så det blir till att gå dit varannan vecka nu.
Skönt att dem kollar upp mig extra när jag ligger lite på gränsen hela tiden.
Vill ju absolut inte att nå hemskt ska hända vår lilla älskling därinne.
Skulle jag börja känna mig konstig i huvve och få tryck i huvudet och huvudvärk så skulle jag kontakta antingen henne eller förlossningen för undersökning. Men det får vi hoppas att vi slipper...

Mitt järnvärde låg på ungefär samma som sist, 126, så järntabletterna har gett effekt. Bra!!

Och vågen den pekar uppåt som vanligt. Har nu gått upp 13 kg sen inskrivningen... Men BM höjde inte ett dugg på ögonbrynen för det, så det är väl normalt då.
Med mina kilon tycker man ju att jag bör ligga över normalkurvan men icke sa nicke. Sist låg jag precis på den och nu låg jag under den.
Hade ett SF-mått nu på 26.
Men hon sa att det var mellan 26-27 men att hon skrev 26. Så därför jag hamnade under normalkurvan.

Frågan är nu vart sitter mina alla extra kilon??
Det enda jag ser med blotta ögat är ju magen såklart och lite i ansiktet och brösten såklart... Haha!!

Så fick vi höra Bebbens hjärtljud och dem var 138 har jag för mig.
Bebben tyckte inte om den där grejjen hon lyssnade med, utan riktade in en rejäl spark mot den. Sen buffa den runt därinne kände jag... *mys*

Nu längtar vi massor!!!!

Kommentarer
Postat av: Linda

Men va mysigt! Moster längtar också!!!

2007-09-24 @ 13:17:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback