BM-besök

Idag har vi varit på besök hos Barnmorskan igen.
Mitt blodtryck ligger lite högt 144/86, men har legat stabilt sen inskrivningen, så nu ska vi hålla koll på det bara så det inte blir högre.
Blodsockret var också bra den här gången.
Järnvärdet var 125 så nu ska jag knapra Niferex 1 gång om dagen.

Sen kom det bästa av allt. Vi fick lyssna på Bebbens hjärta. Och det dunkade på som bara den där inne.
147 slag i minuten tror jag det var.
Och så mätte vi magen och det var 24 cm.
Och Bebben låg precis på normalkurvan. Hihi!!

Sen berätta hon för oss att efter vårat förra besök så hade hon lära ringt till Ultraljud i Gävle och hört sig för. För hon frågade oss vad dem hade sagt på UL och vi sa ju som dem sagt till oss att allt bara var bra... men i hennes journal som hon hade fått så var det fel både här o där på bebisen. Men hon vela inte säga nåt till oss då utan vela kolla upp det först... och det visade sig att hon på UL hade skrivit i fel... Pust!!!

Våran Bebbe har det bara bra därinne just nu... :-)

Kommentarer
Postat av: Heidi

Vilket jäkla klantarsel man får inte skriva fel på nåt sånt gå dit å ge henne en propp!

2007-09-03 @ 19:27:28
Postat av: sara

Visst är det underbart härligt att lyssna på hjärtljudet!!! Vår lilla hade 151 slag per minut. Ska till bm på fredag, då ska vi mäta magen för första gången, men jag tror inte jag kommer undan med ynka 24 cm ;-) Min mage är enorm!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback