BM-besök

Idag var vi till barnmorskan igen och kolla att allt stod rätt till.
Vi började med vikten och den är nu på +20 kg nu. Shit alltså!! Men vart sitter kilona??? Jag förstår noll??
Man kan ju förstå om magen hade vart jättestor, men den ligger nu precis strax under normalkurvan och mäter 33 cm. 
Det som var mindre kul var att mitt blodtryck stigit igen. Det som legat så bra ett tag nu. Idag låg det på 147/91.
Så jag fick gå in på toa och klämma ur några droppar urin så dem kunde kolla om jag hade nå äggvita i urinen. Det visade spår av det, men tydligen ska det vara +1 och uppåt om dem ska ta till åtgärder. Men min barnmorska vill ha extra koll på mig nu, så nu ska jag gå dit 1 gång i veckan tills Bebben behagat kommit ut. Så nästa fredag ska jag dit igen.
Och skulle jag känna av huvudvärk och flimmer för ögonen och så ska jag ringa förlossningen på en gång och få komma dit.
Men förhoppningsvis håller sig blodtrycket stabilt så vi slipper massa bekymmer med havandeskapsförgitning och så.
Bebben har även fixerat sig nu. :-)



36+5

Kommentarer
Postat av: M

Precis som barnmorskorna alltid säger så är du sååå vackert gravid!! ;)

Postat av: Tina

M// Tack Älskling!! Blir så glad att höra det, då man inte känner sig som världens vackraste alla dagar. *ler*
Men visst funderar jag en del också vart alla 20 kilon är??
Tack för att du finns här för mig i alla väder.. :-D

2007-11-22 @ 09:13:52
URL: http://tiniwinisen.blogg.se
Postat av: sara

Då har vi nästan lika stora magar nu. Mätte min mage idag, 32 cm låg den på och mitt på normalkurvan
:-) (fast jag ligger ju 3 v efter dig). Tycker du har jättefin mage, du ser inte alls ut att ha gått upp så mycket i vikt!

2007-11-22 @ 11:26:37
URL: http://sarasally.blogg.se
Postat av: Nikolaitilda

Wicked site. Keep up the excellent and creative work.

2008-06-02 @ 12:12:58
URL: http://www.momsbuzz.com/blogs/nikolaitilda
Postat av: Kaimarlin

This site is professional and to the point.

2009-01-16 @ 09:24:10
URL: http://kaimarlin.myblog.de

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback