BM-besök

Ja idag var det dax för ett till sånt.
Blodtrycket håller sig bra och var idag på 137/80.  Så det är ju jätteskönt!!
Sen var det inga mer prover jag behövde ta. Ja förrutom vikten då som nästan har ökat 20 kg nu om man ser till inskrivningsvikten på 62. Men jag känner fortfarande som så att vart sitter dem???

Sen var det dax för mätning av magen och den hade växt litegrann sen förra gången. Hon mätte den till 32 cm och lite till men skrev in 32 i journalen. Jag följer min kurva så det var ingen fara alls.

Sen var det dax för henne att känna hur Bebben ligger och hon vart lite osäker på hur den låg, även om hon tyckte sig känna att den låg med huvudet neråt. Så hon kallade in en annan barnmorska som också kände efter och hon tyckte sig känna rumpan neråt. Men båda var osäkra och vela att vi ska göra ett ultraljud nu på tisdag här i Sandviken för att se ordentligt hur den ligger. Inte så kul och komma till förlossningen och så ligger bebisen med rumpan neråt....Våran lilla Rackartuss!!!
Skulle den ligga med rumpan neråt så får vi in till Gävle och prata med en läkare där och göra ett vändningsförsök och skulle inte det gå så rekommenderar dem oftast kejsarsnitt. Men vi får hoppas på att Bebis ligger som den ska...

Jag själv har svårt att känna hur den ligger då jag tycker att den far runt därinne och byter plats hela tiden. Iaf på sistonde.

Hjärtljuden låg på 145 slag/min idag. Hon sa att vi kommer att få en tålmodig bebis som var så lugn trots allt bökande dem höll på med och ändå låg hjärtljuden inte högre. *ler*

Ska ringa förlossningen här nån dag och sätta upp mig på en lista att jag vill ha hem en TENS-apparat 2 veckor före beräknad förlossning. Kan den hjälpa mot smärtan i början så är ju det bra... :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback