Oro

I natt drömde jag att när jag gick på toa för att kissa så kom det blod. Jag var på väg att mista bebben.

Otäckt när man drömmer sådär, men det är väl ens oro som man har som överspeglar sig i drömmarna också.
Läste dessutom igår om en tjej som mist sitt barn i vecka 17 som jag är i. Fy så hemskt!!!!
Nu är ju bebben liksom en del av mig och även om jag inte känner den sparka eller röra sig än så känns det absolut att jag har ett barn i magen.
Speciellt livmodern känner man att det är en verkligt kraftig muskel redan. När den drar ihop sig om jag blir rädd av nått ljud eller så eller om jag efter mkt ståhej sätter mig ner och vilar då känner man hur den är spänd som en boll.
Och för att inte tala om när jag ska böja mig ner efter nånting på golvet eller lutar mig framåt pga av nått då tar det emot i magen. Då känns det verkligen att jag har nånting därinne. *ler*

Sen igår fick jag för mig att jag känner som nå knölar på ena sidan och inte den andra så det gjorde säkert också att jag drömde sådär i natt.
Ska ringa till barnmorskan strax för att höra vad det kan vara.

Sån här oro har jag nog inte haft under hela graviditeten. Det är väl kanske nu oron börjar för sitt barn och den håller i sig hela livet sen.. *ler*



Kommentarer
Postat av: malin

kommer gå bra ,, men vet hur orolig man kan bli,,, kommer kännar mer avslappnande sen efter ni gjort ultraljudet lycka till!!! Kram

2007-07-06 @ 10:13:45
Postat av: Mia

Är säkert inget att oroa sig för, man kan känna massa underliga saker under graviditeten.
Men jag håller med om oron. NU börjar det Tina och du blir aldrig av med den...Tvärtom! ;)

Postat av: Heidi

Tänk om d är två fötter? men d är för tidigt kanske? Kram och oroa dej inte för det.

2007-07-06 @ 10:51:44
URL: http://Cutedoddi.blogg.se
Postat av: M

Ja skönt att barnmorskan verkade ha en naturlig förklaring på det där och att vi snart får gå dit och kolla att allt är ok. Hälsningar från den blivande oroliga pappan ;)

2007-07-06 @ 13:09:41
URL: http://jack71.blogspot.com/
Postat av: Linda

Du ska inte läsa om sånt där, det gör dig ju inte mindre orolig direkt.
Det är säkert ingen fara, bara bebisen som busar lite med dig och ligger på mot den sidan eller så!

2007-07-06 @ 14:05:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback