Nytt datum

Efter en del hinder så tog vi oss tillslut in till Ultraljudet i Gävle.
Bilen började låta konstigt så vi visste inte om vi skulle lyckas ta oss in till Gävle, när vi kom ut på motorvägen så lät det ännu mer!! Vi körde av vid Forsbacka och jag ringde Anna och hörde om hon ev kunde hämta oss där och skjutsa in oss. Men först gick vi ut och kollade och det visade sig att ena framhjulet satt löst!!!!
Drog åt det och sen åkte vi vidare utan problem och hann in i tid och allt. Pust!!

Jag var sååå nervös när jag la mig på britsen och hon klämde ut en massa gegga på magen. Man hann tänka tusen tankar på en sekund. Jag vågade knappt titta när hon satte dit den där "manicken". Men såg direkt att det faktiskt var en bebis därinne, men så hann jag tänka att den kanske inte levde, ända tills jag såg det lilla hjärtat ticka fort fort därinne. *mys*
Hon sa att hon kunde se en bebis därinne och frågade om det kanske räckte? Hihi!!
Sen bara njöt jag av hela ultraljudet efter att hon bekräftat att hon inte kunde se några avvikelser.
Bebben vinkade därinne och gömde sig under mitt blygdben och vela absolut inte för allt i hela världen visa sitt kön.. *ler
Men mamma och pappa var så nöjda så ändå med att få veta att allt stod rätt till därinne och en stor sten lossnade från hjärtat. *glad*
Vi fick med oss 4 bilder som jag såklart måste visa här... :-)


Bebben vinkar till oss


Våran egna lilla "alien" framifrån


Ligger ihopkrupen, från sidan


Också från sidan


Jag tyckte ganska fort att bebisen var stor på bilden, om jag jämför med andra som varit på UL. Men iofs så var ju jag i vecka 19 och många går ju allt från vecka 17-19.
Men barnmorskan sa att vi nog skulle få ett nytt datum, för jag var längre gången än vi trott från början.
Så från att bebis är beräknad att komma 18 december så fick vi nu 13 december...
Så vips var jag i en ny vecka och halva tiden har nu gått redan... hihi!!
Härligt!!!

Ja jag skulle kunna fortsätta att skriva en hel novell här om vår kära bebis. Men jag hejdar mig här och nu... *ler*

Kommentarer
Postat av: Linda

Underbart o få följa lilla bebis så här, och dig förstås! Mosters lilla bebis <3

2007-07-21 @ 09:12:17
Postat av: Hugo!!

Titta en som jag kan spela boll men eller pussas med ;)

2007-07-21 @ 14:42:08
Postat av: Anna

Åh va härligt med ultraljud! Jag längtar till vi ska se vår bebis! =)

Postat av: anki.

Åhh va härligt att allt var bra!!!! nog för att det finns nya saker man oroar sig för men nu kan du ändå pusta ut och baaaaara njuta tycker jag!

2007-07-22 @ 11:31:39
URL: http://ankibjork.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback