Grav vecka 21

Vecka 21

Bebisen  Din lilla bebis är nu ungefär 18 cm och väger 300 g. Bebisen tränar sina matsmältningsfunktioner, nu kan man se via ultraljud hur bebisen sväljer fostervatten.


Du
  Livmoderns mått kan vara mellan 19 -22 cm. Normalkurvan för viktökning är 4.5 och 6.5 kg. Det syns nu att du är gravid. Du kan känna att du har ont i bäckenet, det kallas för bäckenuppluckring, det är normalt att man får det i femte- sjätte månaden. När man är gravid samlar man även på sig vatten, så du kan känna dig svullen fram mot eftermiddagen och kvällen.


I torsdags gick vi in i vecka 21 och bäckenet känner jag av väldigt. Men hade ju även problem med det innan. Värst är att ligga på rygg och sen vända sig i sängen. Smärta!!
Var till barnmorskan i onsdags och hon sa att det finns inte så mkt att göra mer än att röra på mig så mkt jag orkar. Ska även ansöka om havandeskapspenning 2 månader före förlossning. Det bör gå igenom med tanke på mitt tunga arbete inom vården.
Bebben sparkar och buffar därinne, men pappa har inte fått känna nån spark än.
Har även känt som att bebben killar mig inifrån. Kanske är det handen man känner??
Vi längtar iaf väldigt mkt efter dig nu Bebben!!



Kommentarer
Postat av: anki.

var till fotobaren och lämnade in bilderna å så fick jag välja om jag ville ha samma storlek som dem eller större. Så jag tog samma storlek, 3 stycken, kostade 120 kr. Hur många bilder fick ni med er hem?

Postat av: anki.

japp, jag lämnade in hela remsan med bilderna & fick tillbaka den å igen!

2007-07-28 @ 18:50:25
URL: http://ankibjork.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback