Det går framåt

Ja Max har blivit så duktig med att säga till när han vill kissa. Han har inte haft något intresse av det förut utan det är vi som fått tjatat, men det ska ju faktiskt vara så att han ska vara med på det oxå annars så funkar det inte.
Nu säger han till dagtid när han är kissnödig. Vi har blöjan på ändå då han när han leker med nån glömmer av sig så då har vi den som backup.
Men idag var vi i lekparken och lekte och då sa han för första gången när vi var ute att han är kissnödig, jag sa att vi skulle skynda oss in och kissa men det vela han inte för han vela kissa i blöjan. (han hade inte tid) Jag förklarade att då kommer han inte att lära sig. Men han vela inte gå in iaf. Suck tänkte jag. Men sen när han kom in vela han kissa direkt och då visade det sig att blöjan fortfarande var torr och han hade hållt sig istället för att kissa i blöjan. Då kan jag lova att jag vart stolt!! :-)
Max var dessutom torr i blöjan imorse när han vakna och var jättekissis. Men där får nog blöjan sitta på ett tag till. *ler*

Max har även idag lärt sig att cykla ordentligt. Han har inte heller där haft intresse och har testat för 3:e gången idag och då satt det. Hejja Max!!

I går på sista april så var vi hem till Mattias bror med familj i Årsunda och grillade och hade det trevligt. Barnen lekte massor och hade så roligt förrutom några utbrott av Max då han vaknade supertidigt som vanligt igen igår morse och var megatrött efter kl 17. Själv njöt jag av ett par glas vin till maten medans Mattias fick äran att köra och vara nykter. ;-)

Idag väntar jag finbesök från Bollnäs. Ska bli skoj!!


Kommentarer
Postat av: Nathers

Åh, duktiga killen! :D Kul att han lyckats med cyklandet också!

2011-05-01 @ 15:38:01
Postat av: Linda

Härligt när de kommer på att det är skönt utan blöja! Cyklar Max utan stödhjul redan?

Postat av: Anki

Oj kan han utan stödhjul redan!!!

Kul att det går framåt med blöjavvänjning. Det där med natten kommer när det kommer det...skönt att slippa på dagen iaf!!

2011-05-01 @ 19:22:26
Postat av: Tina

Haha nejje Max cyklar inte utan stödhjul! Han har precis lärt sig cykla med stödhjul ju. Haha!!!

2011-05-01 @ 21:25:30
Postat av: Linda

Duktiga Maxen! Står inte på förrän han är blöjfri dagtid :-D

2011-05-01 @ 22:42:39
URL: http://underbargava.blogg.se/
Postat av: Linda

Duktig kille!



Och Tina, jag ska fixa betalning också! Har helt fallit i glömska här.. förlåt. Denna veckan, annars får du påminna mig ;)



/Linda m fördröjd amningshjärna

2011-05-02 @ 20:09:06
URL: http://duojagovi.blogg.se/
Postat av: Carolina

Hejhej! Missade ju att skriva de..Alla kläderna kommer från h&m.



Hoppas du får en bra kväll!

2011-05-04 @ 18:42:59
URL: http://ljuvligacarolina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback