Badhuset vart det!!

Ja dit bar det av imorse för mig och Max. Vi tog bussen för att göra det ännu mera spännande. Knappt en människa där när vi kom men sen dök det upp några iaf men det var långt ifrån trångt.
Jissese så roligt vi har haft jag och Max. Vi har badat, badat, badat, ätit mat, badat lite till och badat och ätit glass.
Max har idag visat prov på att han kan flyta och "simma" själv nu med puffarna på. Vi har ju tyvärr inte badat så mkt med han som vi har velat gjort egentligen. Men Max har aldrig varit rädd för vatten som tur är utan han har vågat hoppat från kanten och kommit under vatten utan att bry sig mer än att han vill göra det igen och igen. Detta gjorde han redan som liten bebis och då lära vi stoppa han för det vart för mkt för han men han vela bara mer och mer ändå token. Det är viktigt att få vattenvana tidigt tycker jag. Men vinner en hel del på det. Dels lär dem sig vad dem ska göra om de hamnar i vattnet och sen tror jag att man lär sig simma tidigare om man badar mkt och övar och övar. Och sen behöver man aldrig tjafsa om hårtvättning!! :-)
En nöjd kille var det iaf efteråt och en nöjd mamma såklart som har en sån duktig kille. :-)
Nu är vi trötta och vi tar båda två igen oss lite vid datorn. Max spelar och jag passar på att blogga.

Imorse vaknade jag av ett roligt sms!! Maria och Johan har fått en liten flicka och Theo sin efterlängtade lillasyster. Grattis till er!!! Ska bli så mysigt att få snusa nyfödd bebis igen sen. Max undrade varför bebisen lära komma ut ur Marias mage, han tyckte nog att Marias mage var så fin och go så han vela ha henne sån. Men jag tror nog att Maria tycker lite annorlunda. ;-)



Kommentarer
Postat av: Maria

Ha ha, jag och Max tycker inte lika om den saken, det är en sak som är säker! Skönt att vara kvitt "kulan" även om den här sladdrigare varianten inte är toppen den heller:-)

2011-06-19 @ 08:06:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback