Vintertrött

Måndag och ny vecka med nya tag.
Inte direkt så jag kände imorse när klockan ringde 05:15, då kände jag mig allt annat än pigg. Men en rask promenad till tåget och känna kylan bita i kinderna fick mig väl att vakna till lite mer för att sen bli tröttast i världen igen på tåget.
Hela förmiddagen gick och jag gäspa och gäspa. Det var väl nångång efter lunch där som jag vaknade till liv vare sig jag själv ville eller inte med tanke på mina lite krångligare ärenden jag lära bita tag i. Då lär man vara skärpt värre, vilket man allt som oftast såklart måste vara ändå på mitt jobb. Fattar inte än hur jag ska få plats med allt som ska läras i huvudet. Hittills är det en bråkdel jag lärt mig av det som ska läras och det känns redan fullt. Haha!!
Men som sagt de som jobbat där nu i 2-3 år har fortfarande också mycket kvar att lära. Det är nya situationer och varianter dagligen som ingen annan har stött på. Helt otroligt egentligen hur mycket olika det kan vara. Detta är iaf ett jobb man få variera sina arbetsuppgifter, om nästan för mycket ibland.
Men som sagt det svänger och vänder fort och imorgon kan det vara nya direktiv vi ska besluta efter. Kul när det händer lite. *ler*

Tillbaks till min lilla bubbla jag levt i idag... jag saknar solen känner jag, eller rättare sagt sommaren. Jag är lite trött på den här vintern nu. Jag vill känna ljumma vindar och höra vågorna skvalpa, känna solen värma min hud och gräset kittla under fötterna. Jag vill kunna plocka mina egna jordgubbar och sörpla på ett gott kallt glas vitt vin i solen. Åhhh vad jag vill ha sommar snart.

*poff* Tillbaks till verkligheten... Nåja jag får väl glädja mig åt att jag har en del att se framemot iaf. När som helst så väntar jag besked om att min kära vän Heidi ska fått sin lilla Douglas, ja fast jag tippar på att han kommer den 2 februari. Sorry Heidi! Men vem vet du kanske ligger och föder nu eller har fött. :-)
Ja sen till sommaren så ska ju Theo bli storebror också, en liten Labolina ska titta ut. Det ska bli skoj!
Ja detta blir nog ett babyboom år då även Stina ska få bäbis igen och jag har på känn att det är fler men just nu står det still i huvudet.

Näe nu ska jag ta mig en dusch och sen kika på Familjen Annorlunda på tv som jag spelar in. Där ligger man i lä.....
En av dem bloggar
här för den delen.



Kommentarer
Postat av: therese

Vi köpte en från Ellos en vit med förvaring.

2011-02-01 @ 09:11:06
Postat av: Linda

Åh du är inte ensam att längta till värme och SOL - den gör mycket!



Du som är så fin i håret och allt, verkligen vår fräsch! Dags för våren o komma nu ;-) Glömde ju säga att du vart jättefin i lugg, blev bara så chockad när du kom in, ha ha!!



PUSS!

Postat av: Heidi

Tina du kan nog gå och köpa en lott :) han ligger fortfarande här i magen och gonar sej, vilken trökig unge hehe..

2011-02-01 @ 10:48:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback