Julen 2011

Nu är julen snart förbi och den har bjudit på många fina klappar och mysiga stunder med nära och kära. En var dock saknad och det är såklart mamma. En jul utan mamma är en väldigt konstig jul. Undrar om jag kommer att vänja mig nångång?
Max har iaf varit mycket nöjd med julen och fick träffa tomten som i år var Mattias bror som klätt ut sig och hade tomtemask. Max vela inte krama tomten och nu idag så berättade Max för oss att tomten som kom var nån som klätt ut sig och inte var den riktiga tomten. Anade att det kunde bli så då han hade en hel mask på sig (ser ju ganska oäkta ut). Bättre att man har en mask där man ser ögonen och näsan och som består av bara skägg/mustach/hår och luva. Blir mer äkta då. Men Max tror iaf fortfarande på tomten bara det att han inte fick träffa den riktiga i år. Nästa år ska vi ha en riktig tomte och det är förmodligen det sista året han kommer att tro på tomten.
En massa julklappar fick Max i år. Bla fick han polisbåt i lego, starwars lego, spindelmmanen ryggsäck, mörkerkikare, pussel, snow kickbike, transformers bilar, strumpor, playstation move och mycket mycket annat.
Han har ett par klappar som ska bytas då han fick dubletter.
Av Morfar och Bibbi har han inte fått än då vi ska dit och fira imorgon. :-)

På själva julaftons eftermiddagen/kvällen var vi hos Mattias bror och hans familj. Max och Milton lekte hela kvällen lång. Vi vuxna njöt av god julmat och trevligt sällskap. Många fina julklappar fick jag också, presentkort på Ilinium och B-young, prenumeration på tidning, parfym, broddar, lotter, Biljetter till Ljust och Fräscht och det bästa av allt en design sänglampa som jag spanat in men tyckt varit lite för dyr. :-))

Igår på juldagen var vi hem till syster Linda och firade alla vi syskon med familjer. Det var mycket trevligt och även där mycket god mat. :-) Där hade vi bestämt att vi inte skulle köpa julklappar åt varandra utan vi köpte paket till julklappssspel som vi spelade. Minst 2 paket för max 50 kr totalt. Det var en utmaning att hitta bra paket för den summan men tyckte jag lyckades rätt bra. Jag köpte en trisslott, en minimassager, nutelle och mousserad jordgubbsdryck :-) Jag kammade hem en hel del paket som en tändare, en stor kartong med godissvampar, mousserad jordgubbsdryck, kakao och en film Cocktail. Mycket nöjd!

Idag, annandagen har vi grejjat härhemma och bla satt upp den fina sänglampan. :-)
Imorgon har jag semester och då på eftermiddagen ska vi hem till pappa och Bibbi och fira jul. Ska bli mysigt!

På julafton fick jag ett litet uppvaknande och ska ta tag i det och ringa till vårdcentralen imorgon för koll. Har ju tänkt gjort det i över 1 år nu men har inte tagit mig tid till det. :-/ Men nu jäklar ska det ske. Återkommer om detta längre fram.
Nu ska jag ner och värma lite julmat åt oss härhemma. :-))

Kommentarer
Postat av: Heidi

Hej Tina :) god fortsättning på er :) tänkte höra om du blir hemma nån dag här i slutet av veckan?

Så kunde vi hälsa på kanske ?

Fina Julklappar du fått :) nyfiken på lampan där :)

T ska också få gå på Ljust å Fräscht med L8as Fredde. :) vi hörs kram kram

2011-12-26 @ 19:44:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback