Förändringarnas tid - Livet går inte i repris

Ja det kan man lugnt säga att det är....... Jag har nu sagt upp mig......
Så from 1 juni är jag arbetslös, fast då har jag ju äran att få börja sommarjobba på Försäkringskassan (NFC) i Falun till och med den 31 augusti.
Jag kände att jag kan inte tacka nej till det "braiga" erbjudandet, det är min chans att komma vidare i livet och vet ni Livet går inte i repris, därav mitt val.
Må många tycka att jag är tokig och som tycker att jag är dum som säger upp en fast tjänst för ett sommarjobb på endast 3 månader, ja men då får ni tycka det.....
Allt ordnar sig det är mitt motto här i livet, hellre att jag kommer i från jobbet nu än att behöva gå och vänta på att jag ska få en fast tjänst för att kunna säga upp mig.
När hösten kommer  och jag inte fått fortsatt jobb eller nå annat så får jag antingen stämpla eller jobba som timmis inom vården i Sandviken eller så får jag komma tillbaka på mitt gamla jobb som jag sa upp mig ifrån. Så allt löser sig. Jag är inte orolig så det behöver inte andra vara heller.

Jag är lycklig!!!  :-)

Mitt nya jobb börjar jag den 1 juni och denna sommar kommer jag att tillbringa pendlandes 7 mil enkel resa varje dag dvs 14 mil dagligen, endast 1 veckas ledighet i sommar istället för 5 som jag skulle haft påmitt gamla jobb. Men vet ni, det gör ingenting. :-)
Det enda som gnager mig lite är att Max får väldigt lite ledigt i sommar och att han får långa dagar, 7:30-16:30 varje dag. Men jag tror inte att det bryr Max något för han älskar verkligen dagis och jag vet att han har det toppenbra där med alla gulliga fröknar.

Ja det var början på mitt nya liv..... Jihoooo!!!

Kommentarer
Postat av: Anna

Va häftigt att du vågar lita på din intuition, det borde man göra oftare :)



Och allt löser sig ju faktiskt på ett eller annat vis om det skulle bli problem. Men som sagt var kan man inte gå omkring och leta eventuella problem, man ska istället se till möjligheterna som det för med sig :)



Ett lyckligare liv är värt att sträva efter!



Så grattis till jobbet och va roligt för dig att du tagit denna vändning i livet!



Kramis!

Postat av: anki.

Grattis och bra gjort!!!! Vad som än händer kommer det kännas skönt att du gjort en förändring!!!

2010-05-18 @ 23:00:30
URL: http://ankibjork.blogg.se/
Postat av: Mattias

Ja du gjorde helt rätt för oavsett vad som händer i höst så kommer det att ordna sig och som sista utväg får du ju komma tillbaka på timmar till ditt gamla jobb så jag kan lova att det inte finns en människa som tycker du tog ett knäppt beslut. Dessutom är jag rätt säker på att du kommer att få jobba inom det område du utbildat dig till på nåt sätt bara du fått in en fot för då märker de vilken klippa o underbar tjej du är!



Ha så mysigt med maxen hemma idag!

2010-05-19 @ 08:01:27
URL: http://jack71.blogg.se/
Postat av: Malin!!

Helt rätt Tina go Girl!!!!

2010-05-19 @ 08:23:42
Postat av: Linda

Tror absolut du tagit rätt beslut syster! Stolt över att du vågar och tror absolut det kommer gå jättebra för dig :-)

2010-05-19 @ 09:22:42
Postat av: Linda

Lycka till Tina!!

2010-05-19 @ 09:56:59
URL: http://yramamman.blogg.se/
Postat av: Heidi

Åh, blir helt förtrollad av ditt inlägg vad kul =O) glad över att du är lycklig..

Ska jobba klart här sedan kommer jag och kramar om dej =O)

2010-05-19 @ 18:04:51
Postat av: miian

HEJJA HEJJA HEEEEJJJJAAA!!!!!!!!!!!!!



Klart du gjort rätt,du har utbildat dig-så varför stanna på ett jobb,bara för att det är ett jobb-när man vill så mycket mer.

Det kommer gå bra för er!!



GRATTIS!!!!!!!!!!!!!!!!

2010-05-19 @ 18:58:13
Postat av: katarina

Känner igen mig i det du gjort Tina :)

Sa oxå upp mig för att chansa på jobb här hemma. Fick jobb över sommaren då och ännu är jag kvar ;)

Så du gjorde absolut rätt!!!!

Önskar dig all Lycka Till!!!!

Kramen

2010-05-20 @ 08:54:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback