Trots trots från morgon till kväll

Härhemma fortsätter det i trotsens tecken och vi känner nu båda två att vi måste ta till att läsa nånting om det och få lite råd och tips hur man kan lösa/avleda det på bästa vis, både för oss och för Max skull.
Att de trotsar är ju helt normalt och jag är glad att han gör det för det visar att han upptäckt att han har en egen vilja och han vill stå på egna ben.
Liten blir stor...
Att de har en period tidigare med sk trots har vi ju också känt av, men nu är det tusen gånger värre nu vid 2½ år och det tar sån kraft och energi av oss alla.
Så nu har jag budat hem Trotsboken och ska se om den kan ge oss nån vägledning. *hoppas*

Allt ska han göra själv, allt från att klä på/av sig, sätta på sig skorna, byta blöja, borsta tänder,bre smörgås, hälla i mjölk.... ja you name it... råkar man göra det är det som att världen går under...
Ska inte.. borsta tänder, byta blöja, klä på sig, gå hem från dagis.. ja you name it. En kamp varje gång om tandborstning för det är nått vi inte tummar en millimeter på, det ska man bara göra. Bara man fått han dit så är han jätteduktig och gapar stort, men det är just det att få han dit som är det stora problemet.

Har man bråttom så kan man alltid räkna med att det blir trotsutbrott av nått slag vid nått moment att ta sig iväg. Förbereda förbereda var namnet men ibland hinner/glömmer man av det och då är det kört.
Sen är ju trotsen såklart värst när han är trött också vilket ju är förståeligt.

Ja men visst är det härligt att ha barn. ;-)

Trots allt detta "jobbiga" så är jag så glad att han är just precis den han är. Älskade barn!



Kommentarer
Postat av: anki.

Åhh tala om om du hittar nå värdefulla tips!! Man kanske borde läsa nåt...visst går det i perioder, men jag tycker det bara blivit värre fram till nu =) Det mest frustrerande tycker jag är att Andreas & jag inte får prata med varandra!!

Men men....de är en sån där härlig bit man måste räkna med när man har barn antar jag, hihi!!

2010-06-12 @ 22:42:21
Postat av: Malin

Känner igen allt detta,, och va gör man??Men en vacker dag vänder det,, men så kommer det tillbaka i perioder,, En period så tror jag Hugo och jag inte gjorde annat än att bråka... Men som sagt är inte lätt att vara lite :) kommer gå fint det där bara hålla ut ;) kram

2010-06-13 @ 09:31:02
Postat av: Linda

Tack för dina ord i bloggen min, det är tungt som fan iallafall när det inte finns någon återvändo nu för Tiggr.



Trots-Max, jaa.... jobbigt det med! Men han är helt naturlig! Hoppas ni får lite mer tips o råd som ni kan använda er utav för att få livet lite smidigare trots en son som är på tvären mest hela tiden ler

2010-06-13 @ 16:15:54
Postat av: Linda

Men lite jag känner igen mig! Vissa dagar bara längtar jeg efter att få lämna på dagia så att jag får en liten paus... Usch va jag känner mig hemsk men det är faktiskt så det är.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback