Typiskt!!

Idag var det tänkte att vi skulle tvätta en massa för att sen imorgon kunna packa inför Kolmårdenresan på Måndag morgon.
Men så tyckte inte vår tvättmaskin utan den är numer ur funktion, det sjuka är att den vi köpte först i maj 2008 den fick vi byta ut helt i december 2008 då det var elfel i den. Nu är alltså den andra nya vi fick paj. Sjukt!! Det värsta är att det kanske inte går på garantin då det säkerligen räknas sen vi köpte den 30 maj 2008 och då har det ju gått 2år och 1 månad och 10 dagar. Suck!!

Som tur är har vi en tvättstuga här i föreningen, men som man behöver polletter till som man kan köpa av två olika familjer i området. Simpelt låter det va? Ja om det vore så att de var hemma, en familj var i sin sommarstuga och den andra hade åkt till Sthlm en ½ timme  före vi kom dit.
De i sommarstugan skulle komma hem på söndag eftermiddag så det var bara att ställa in sig på att toktvätta på söndagen och försöka hinna få allt torrt så man kunde packa där nångång mitt i natten innan måndagmorgon då vi åker. Jag var inte direkt lycklig....

Nån nytta lära jag ju göra så jag ställde mig och dammsög ur bilen och så hör jag nån som säger högt -Hallå!! Kikar upp och får då se grannen som "var i stugan"..... De hade åkt hem då de hade haft ett ärende och säkerligen också tänkt lite extra på oss. Super tack!!!!!

Så nu har jag spenderat em/kvällen i tvättstugan och hunnit med 5 maskiner. Så nu är det tomt! Hade världsbästa hjälpen också av Max som tyckte det var så roligt att tvätta i tvättstugan så det får väl bli fler ggr just bara för att han tyckte så mkt om det. :-)

Nu ska jag slänga mig på soffan och bara softa en stund och sen packa lite om jag orkar. Imorgon så tar vi en badsväng på Storviksbadet med vårt resesällskap innan vi åker hem och packar klart.

Så ha de så himla bra nu gott folk för nu sticker vi mot Kolmården och utforskar Östergötland en vecka. Får se om det blir nå blogginlägg från resan, om inte så kommer en resumé när vi åter är hemma igen.

Ha det bäst!!!


Kommentarer
Postat av: Linda

Ha det toppen!!

2010-07-10 @ 20:49:21
Postat av: Anna

Ha det så skönt på semesterresan :)



Kram-kram!

Postat av: Sanna, Liams mamma

Ni har tre års reklamationsrätt från det ursprungliga inköpsdatumet :) borde inte vara något problem då ni redan fått den utbytt :) skulle det bli samma fel tre gånger eller olika fyra gånger kan ni kräva att få häva köpet men så illa hoppas jag att det inte blir :) Ha en underbar semester!

2010-07-12 @ 01:41:38
URL: http://sansai.blogg.se/
Postat av: Nathers

Jag hoppas att ni får det bra med fint väder och mycket roligt att kika på! Kram!! <3

2010-07-12 @ 12:46:12
Postat av: Nina

Vi som precis flyttat till lägenhet igen bävade för detta med tvättstuga då vi inte köpt oss någon tvättmaskin ännu.



Men vet du? Det är ju suuuuper att få ALLT tvättat på en och samma gång. I huset tycker jag inte jag gjorde annat än hängde tvätt, typ varje dag. Nu kör man på ett par timmar så är allt klart och doftar gott inne i garderoben!



Hoppas ni får en jätteskön resa!



Kram ♥

2010-07-16 @ 09:55:35
URL: http://niiinis.blogg.se/
Postat av: Anna

Hej!



Jasså kom bilden med i tidningen å? Det visste jag inte! Vet bara att den blev inlagd på Arbetarbladets sida på internet.



Det va ju skoj :)

2010-07-18 @ 23:21:50
URL: http://levinda.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback