Update

Ja nu är det väl på tiden att jag uppdaterar igen.

Nyår spenderade vi ju härhemma med Johan, Maria och Theo som gäster. Vi bjöd på fläskfilé i mangochutney sås och till det hasselbackspotatis, till efterrätt vart det pannacotta med vit choklad och blåbär/hallon som topping. Mumsigt vart det iaf.
Tyvärr vart vi alla supersega och trötta och slog av på partytakten framåt midnatt. Tolvslaget skålades in och då vaknade Maxen av alla fyrverkerier som sköts här utanför. Lät som världskrig. Löft upp han så han fick kika ut genom fönstret så han förstod vad det var som lät, sen somnade han om en sväng för att sen vakna igen. Framåt 2:30 gick vi och la oss.

Härhemma har vi rustat i köket och hallen. Det är taket och listerna som fått sig en omgång och numer blivit vita istället för hemska furufärgen.
Max har sovit hos mamma i lördags och det gick kanon som vanligt. Han stortrivs verkligen där de stunder mamma orkar ha han. Max älskade mormor!!!

Nått som känns väldigt trist är att jag börjar att jobba igen den 21 januari, på mitt gamla jobb.... Just nu är det en hård arbetsmarknad. Finns ett jobb som jag skulle kunna ha chans på att få men det är provanställning på 4 månader. Som läget är nu så känner jag att jag inte kan säga upp en fast heltidstjänst för att ev stå arbetslös efter prövotiden.  Det funkar inte riktigt med familj och huslån.
Men vem vet vad som väntar runt hörnet?? Ska slänga in lite ansökningar lite varstans och hoppas på napp. :-)

Nu hägrar sängen för mig.

Bjuder på några bilder av Maxen.


Pepparkakshuset är i farozonen



Max har nallat ur chokladasken


Kommentarer
Postat av: Diana - Gravid ♥

Mysig blogg du har! =) Just nu har jag en tävling om väggord på min blogg, var gärna med! =) Kram, Diana

Postat av: Linda

2010-01-05 @ 19:50:25
Postat av: Linda

Hoppsan! Råkade slinta lite ;-)

Duktiga ni varit som målat! Kan tro att det är fräscht o fint nu! Nyårsmaten lät inte dålig alls, hungrig blir jag igen.

2010-01-05 @ 19:51:46
Postat av: Nina

Samma efterrätt som jag gjorde på NYÅR. Det var GUDAGOTT!



Du, det där med jobbsituationen känns sådär för mig oxå... huuu, jag har dock inget gammalt att gå tillbaka till och det kan ju få en att få ont i magen. MEN MEN... jag söker nya jobb som en liten tjugoåring känns det som! SKAM den som ger sig. Man blir lite kräsen med åren och erfarenheterna dock, fel tid och vara det på bara.



Hoppas det ordnar sig med jobb för dig, man ska trivas, det är viktigt!



SÖÖÖÖTUNGE Max som fick mumsa pepparkakshus! :)



KRAM

2010-01-07 @ 16:16:48
URL: http://niiinis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback