Update från oss

Ja så var det måndag och dagen jag egentligen skulle påbörja min praktik i Gävle på 5 veckor, men då stackars M fortfarande plågas av kramper och smärta så stannade jag hemma och tog hand om Max idag. Max är för den delen sjukling han också, men feberfri idag iaf, nu mest jätteförkyld. Men om han känns ok imorgon så ska jag försöka fortsätta inskolningen på dagis med han. Ja vi har ju den hängandes över oss också. Tänk om ändå det hade varit klart så kan ju Max vara där när han är frisk och Mattias är sjuk, så kan jag ha praktik, men så är det ju inte nu.
Så snäll nån kasta hit lite "bli-frisk"- baciller till oss på Fredriksgatan.

80 % närvaro måste jag ha för att bli godkänd på praktiken och det känns stressande just nu som läget är, men det är ju iaf 5 dagar jag kan vara hemma. Så hoppas vi fått nån lösning på Mattias besvär innan dess. Annars får vi lösa praktiken på annat vis senare, det jag missat.

Idag var vi till läkaren som är mkt konfunderad över vad det kan vara, för 1 vecka sen tog M massa prover och EKG och allt visade normalt. Idag tog han ockå en massa prover och EKG och allt det han kunde se på en gång var normalt, resten får vi reda på i veckan, om det är nån skillnad på proverna från sist. Dessutom är en remiss skickad för ultraljud över lever och galla. Men det kan tyvärr ta tid att få komma dit sa han men han skrev att det var brådskande.
Med oss hem fick M tabletter mot kramp i mag och tarmkanalen som han ska ta 3 ggr per dag och vid behov. Hoppas dem hjälper för det r inte kul att se M ha sådär ont. *älskar dig*

Nu sover Max äntligen middag, så nu ska jag passa på att kik arun tlite på nätet och sen lägga mig breve och vila lite.

Kommentarer
Postat av: Linda

Tar det så lång tid att få en tid o få ul-tid? GALET! :/ Sjukvården i ett nötskal..



Skickar friska baciller till radhusknuten i massor, hoppas de hjälper er lite iallafall!

2009-01-19 @ 15:34:24
Postat av: Kristin

Jag håller tummarna för att det ska ordna sig för er. Hoppas Max snart är frisk och pigg så ni kan forsätta inskolning och att pappan i huset ska slippa ha ont. Stor kram

Postat av: Kickan

Ja jag kastar lite frisk baciller till er härifrån ...kast....

Min make har också haft problem men med hjärtat...eller ja han har ont i hjärtat/bröstkorgen men han har varit inne och gjort EKG men dom hittar inget. Skumt....

Man blir ju orolig eller hur?

Ha det gott !

2009-01-19 @ 20:17:24
URL: http://allwithinmyhands.blogg.se/
Postat av: Bondbrud

Står nog över att skicka baciller jag.;-)

Men jag kan bara inte förstå att ni ska drabbas av allt.

Kramar

2009-01-19 @ 21:06:11
Postat av: anki.

Usch så erat år har börjat!!

Hoppas det reder upp sig snart nu då. Men nog har de väl lite förståelse för närvaron på praktiken, då du slipper stressas av det å!

2009-01-20 @ 09:56:11
URL: http://ankibjork.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback