Ingen inskolning

Näe det vart lite ändrade planer för oss som sagt.
Jag vaknade inatt av att Mattias hade grymma smärtor i magen sa han, men det var bara det att han tog sig åt bröstet hela tiden och hade svårt att andas.
Efter ett tag gav det med sig lite, ringde då sjukvårdsupplysningen och hörde mig för lite. Hon tyckte att han skulle komma under vård och få en bedömning av en läkare. Men Mattias är envis och vela avvakta, Så jag gick tillslut och la mig med orden att han lovade att väcka mig om det vart värre igen.
Efter en liten stund kommer han upp och har sådär grymt ont igen. Då vart jag lite rädd faktiskt så jag ringde 112 och fick prata med en sköterska där och hon gjorde bedömningen att hon skulle skicka ut en ambulans.
Så efter ca 5 minuter kom ambulansen och då hade smärtorna avtagit igen, men han fick åka med till Gävle på EKG-tagning och diverse prover, som inte visade nått.
Så M vart hemskickad igen och sen fortsatte attackerna komma så imorse ringde vi till Hälsocentralen och fick komma dit och träffa en läkare där som gjorde bedömningen att det förmodligen var nått med magsäcken. Men att det kan skapa sånna här otäcka attacker har jag svårt att förstå. Men men...
Imorgonbitti ska M iaf in till Gävle och få göra en gastroskopi så då får vi väl svar.
Skönt är iaf att det inte var nå fel på hjärtat. För ett tag trodde jag nästan att han fick en hjärtinfarkt.
Så med medicin utskrivet nu är vi hemma igen och attackerna fortsätter tyvärr för stackars M. Lider så hemskt med han när han får så där ont.

Vi fick ringa hit mamma imorse kl 05:30 när jag skulle in och hämta M på sjukhuset och inatt ska Max sova hos mamma/mormor då vi ska iväg tidigt imorgonbitti till Gävle igen.

Så någon inskolning vart det aldrig tal om idag. Först ska vi få bukt med Mattias onda attacker!!
Och vilken start på 2009 vi har fått i denna familj!!

Någon som har erfarenhet av detta eller nått liknande??

Kommentarer
Postat av: Linda

Men jisses.... otäckt! :-( Hoppas de kommer underfund med vad det kan tänkas vara, blir ju orolig här! Är de nåt jag kan göra så hojta till!! Kram!

2009-01-12 @ 15:09:32
Postat av: Bondbrud

Men nu lär det väl vara nog med tråkigheter för eran del!

Tycker så synd om er ska ni veta.

Kram!

2009-01-12 @ 17:20:08
Postat av: Anonym

Men fy vad otäckt det där låter. Stackars Mattias som ska göra en gastroskopi, det är verkligen inte kul. Men det är ju viktigt att ta reda på vad det är som är fel. Hoppas allt blir bra fort..

2009-01-12 @ 17:25:22
Postat av: Anonym

2009-01-12 @ 17:47:57
Postat av: Malin

Men vilken start ni har på det nya året... Tänker direkt på nått men gallan kan ju faktiskt kännas som att man får ont i hjärtat och smärtan blir så stark att man får svårt mad andningen... Ett ordentligt gall anfall kan det ju va,, va bra att dom kollar upp honom.. kram på er

2009-01-12 @ 17:50:59
Postat av: Heidi

Usch o fy,, hoppas d finner ut vad d kan vara?

kram på er.

2009-01-12 @ 18:15:54
Postat av: Tess

gud vad otäckt! vilken otur ni har :(

hoppas det går bra på gastrostopin och att de hittar felet så de kan åtgärda.

dags för lite tur till er nu tycker jag!!

kram

Postat av: Maria

Men nu så....nu får det väl vara nog med otur för ett tag. Förhoppningsvis är det hela årets dos ni fått nu. Kram

2009-01-12 @ 19:21:33
Postat av: stina

Men vad otäckt =( Hoppas att dom hittar felet och att det inte är nått allvarligt. Kram på er!!

2009-01-12 @ 21:06:38
URL: http://stonies.blogg.se/
Postat av: Miian

men usch!

Krya på dej Mattias!!!!



Hoppas dom hittar felen och vad bra utav er att kolla upp det direkt och inte avvakta för länge!!!

2009-01-13 @ 08:30:08
URL: http://miian.blogg.se/
Postat av: anki.

Men usch va läskigt!! Hoppas det är bra nu och att det inte återkommer nåt!



Vi får se Max nån annan dag på dagis, det står iaf ett välkommen-meddelande på tavlan till honom =)

2009-01-13 @ 08:58:05
URL: http://ankibjork.blogg.se/
Postat av: Anonym

Det där med bröstet och svårt att andas känner jag igen. Panikångest fick jag det kallat....dricker han mycket kaffe är det bra att dra ner på det, kaffe är ångestframkallande.

Men nu var ju magen inblandad.....

Hoppas det blir bra och det reds ut.

2009-01-13 @ 15:31:38
Postat av: Mattias

Jag får tacka här också för vänliga kommentarer. Det känns bättre idag och jag överlevde ju den trevliga Gastroskopin men den visade inga konstigheter så vi vet fortfarande inte vad som är fel.



2009-01-13 @ 17:02:23
URL: http://jack71.blogg.se/
Postat av: Kristin

Usch vad jobbigt och vad ont han måste ha. Hoppas dom hittar felet fort. Kramkram

2009-01-13 @ 20:30:22
URL: http://lillprinsessan.blogg.se/
Postat av: Anna/Levindas Värld

Men fy va otäckt!!



Hoppas att ni får bukt med smärtorna och får reda på vad orsaken är.

2009-01-15 @ 10:09:53
URL: http://levinda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback