Kalasandet slut och nu är det dax för jul

Ja nu har kalasandet för denna gång varit över eller kom ju på att det faktiskt är en till som vill komma och gratta Maxen, men det mesta kalasandet är över iaf.
Nu har ballongerna och serpetinerna tagits ner och upp har julgardinerna fått kommit. Julgranen står på tur och det tänkte jag att jag och Maxen ska ta tag i efter detta blogginlägg.

Max fick massa fler fina presenter. Av Alva fick han en Nalle Puh-målarbok och kritor. Av Matilda fick han en jättemysig bok som handlar om tomten. Av Hugo fick han en radiostyrd geting. Av Theo fick han målarbok, pussel och en bok. Av Vendela fick han en leksaksskola.
Jag tror inte att jag har glömt något och om jag har så påminn mig.

För Morfars födelsedagspeng köpte vi en Bob åt Max, det vart en Stiga snowracer Advance. Tyvärr så lossnade en skruv idag efter att Max och Mattias vart ute i backen och åkt så ena meden lossnade när de kom hem. Så den får vi åka in och få en ny skruv till innan den kan användas igen. Fick köpa utställningsexet för 540 kr som egentligen kostade 749 kr från början. Då den var ihopmonterad så tänkte inte vi på att kolla om de dragit åt allt ordentligt, det antar man ju att de har gjort. Nåja.

Idag har jag och Mamma varit och handlat mat inför julen, det var inte så mkt folk faktiskt. Skönt!! Ska bli gott med mammas julskinka. Mums!!!
Nästan alla julklappar är inhandlade, bara nån enstaka kvar...

Näe nu ska vi fortsätta att göra julfint härhemma. :-)

Kommentarer
Postat av: Jerpa

Ja, ni får ta o skruva ihop den där och ta med den då vi ska vara barnvakt. Vi har ju hela åsen att åka på här. Från plana backar till grustagsstup ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback