1 dec

Ja den 1 december inviger jag med att vara sjuk efter svininfluensasprutan som jag tog igår.
Kände mig halvkonstig under natten och när jag vakna i morse så kändes det sådär men jag skulle prompt åka till praktiken men fick ganska snart ge upp det beslutet då jag kände mig svag i kroppen och hade sådär ont som man har när har influensa och så frös jag. Så förmiddagen har tillbringast sovande i soffan och har noll energi i kroppen.
Typiskt att jag ska få biverkningar av sprutan, nu missar jag en praktikdag dessutom. Hoppas jag känner mig bättre tills imorgon så jag kan ha praktik, annars blir det bara torsdag kvar att kunna gå för fredag kan jag inte gå heller.

I övrigt då?
Jo det rullar på med badrumsrusten. Imorgon kommer rörmokaren och fixar det han kan, sen nästa vecka kommer mattläggaren, därefter kommer rörmokaren igen och monterar allt och sen kommer pappsen och fixar klart med elen. Så till jul har vi förmodligen ett nytt badrum. Snyggt kommer det bli oxå!!!

Sen är det massa mer "rust" vi ska ge oss på.
*Måla furutaket vitt i köket och hallen.
*Lägga in nya mattor uppe i vårat sovrum och hallen uppe.
*Måla eller tapetsera om i hallen uppe och vårat sovrum.
*Byta ut handtagen på alla köksluckor/lådor.
*Möblera om i vardagsrummet
*Måla trappen upp och byta ut matta på trappstegen
*Måla väggarna i trappen upp
*Göra en sy och datahörna uppe i hallen.
*Måla klart utomhus det som ej hanns med i somras.

Hmmm detta var nog nästintill totalrust av radhuset tror jag. ;-)
Men det är skoj när det blir klart men mindre roligt att behöva leva i röran som blir under tiden.

Näe nu vill kroppen ligga raklång igen här under filten.
So long!!!


P.s Lovar att jag ska lägga ut kort så fort jag orkar från Max dagiskort som vi fått hem. Världens sötaste unge!!





Kommentarer
Postat av: Heidi

Skulle ni ta klinkers eller? Vad skulle erat gå på då? Vi kollar fortfarande och vrider och vänder på ideér =O) Men vad bra att d hinner bli klart till jul iaf , d var snabba puckar. Inge kul att leva i rust röra men d blir ju fint till slut.

Du får krya på dej. T som ska ta sprutan på lördag hoppas inte han blir dålig av den iaf. Vi andra har inte reagerat på den iaf. KRAM på er

2009-12-01 @ 18:42:54
Postat av: Tina

Heidi// Näe vi ska ha våtrumsmatta och våtrumstapet. Ja vi har tur att vi har lite kontakter för annars hade de egentligen inte tid förrens i februari.

Våra badrumsmöbler,badkar, kranar mm går på 30 000 kr och då har vi fått ner priserna hos VVS-firman till internet-priset på sigro.se

Sen tillkommer ju arbete plus matta för mattläggare(ca 8000 kr efter Rot-avdraget) och vvs-arbetet men det har jag inte riktigt koll på vad det blir, så nog kostar det en slant allt trots att vi inte valt så superdyr inredning. Plus att vi har förmånen att ha pappa som är elektriker. :-)

2009-12-01 @ 19:16:14
Postat av: Nathers

Jaså du åkte på lite biverkningar du. Jag hoppas att du mår bättre tills imorgon! kram

2009-12-01 @ 22:57:39
Postat av: Anna

Nämen fy va trist att du blev sjuk av sprutan!!



Men bättre det kanske än att bli riktigt svinigt sjuk ;)



Va roligt med rust - kul att få välja precis som man vill ha det. Vi ska ju också få rustat, få se när gubbarna behagar komma. Blir iaf efter jul. Ska bli kul!



Åh va kul att få se dagiskorten, kan inte tänka mig annat än att Max är världens sötaste :)



kram!

Postat av: Sanna

Överlevde sprutan jag :-) såg ni skulle måla furu tak. Vill vi också göra i hallen men på målar firman sa dom att man var tvungen att ha starka grejer för att det skulle gå så man kan inte bo hemma :( vi tänkte lägga pengar på det nu men vart ska vi ta vägen med Liam då? :-(

2009-12-04 @ 21:31:06
URL: http://sansai.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback