Veckan som gått

Nu var det ett tag sen jag skrev igen. Men det har varit så fruktansvärt mkt den sista tiden och jag har inte haft ork att skriva.
Men ska göra en snabbresumé.
I tisdags så mötte vi upp Maria och Theo och gick upp på stan. Molnen hotade mörka på himlen men vi klarade oss från regn. Hörde att det mullrade men det vart inge mer tack och lov.
Vi kikade i lite affärer och shoppade lite, sen gick vi till Marangoni och fikade. Men Theo han gillade visst inte Marangoni och skrek hela tiden lilla plutten.

I onsdags åkte jag och Max hem till Mamma (och Tim var även där) en sväng och hälsa på innan vi for vidare till Storvik och hälsade på Linda och Nelly. Barnen satt och åk en varsin majskrok ihop. Mums tyckte dem!! Sen gick vi ut med vagnarna och gick till kossorna och kikade. Men Max hade somnat då.
Sen bar det hemåt och dax för den där städdagen som blivit uppskjuten. Mattias gick ut och hjälpte till och bytte ut sanden i stora lekparken medans jag gick omkring med Max i vagnen.

I torsdags var det dax för föräldragrupp och då handlade det om språkutveckling och en tjej från biblioteket var där och berättade om vad dem hade att erbjuda på biblioteket.
Sen åkte vi och hämtade upp mamma i Norrberg och sen syrran i Rörberg. Sen bar det av till sjukhuset igen där mamma skulle träffa läkaren och få provsvaren på tumörerna från operationen och även få information om cellgiftsbehandling.
Som mamma redan anat och även läkaren så är det ju cancer som börjat i äggstockarna. Var tugnt att få höra det svart på vitt, men nu hoppas vi på att cellgifterna ska orka med att döda det som är kvar och hålla det borta. Men det kommer att vara en tuff väg för mamma nu med all behandling då man bla tappar allt hår och får ha peruk, kan må jätteill aoch känna sig allmänt sjuk och helst ska undvika folksamlingar då cellgifterna även ger sig på dem friska cellerna ju.
När jag skjutsat hem alla dit dem skulle så åkte jag hem och då kom pappa för att hjälpa oss att installera våran nya tvättmaskin. Så nu har vi äntligen en fungerande tvättmaskin igen och tvättberget har hunnit minskat något. Pust!!

I går var vi ute och for hela dagen och var till mitt jobb och hörde om nya lönen som jag ska skicka in till Försäkringskassan. Jag slocknade tidigt igår kväll efter en hektisk vecka. Max han somnade vid en 21 och sov i sin säng till 4-5 tiden inatt.

I dag skiner solen och jag fick sova vidare från 08-10 medans grabbarna gick ner. Sååå skönt och behövligt!!
Idag ska vi ta en prommis upp till Prix där dem har jippo idag med bla loppisstånd och andra erbjudanden.


Den här varelsen mötte mig igår kväll när jag vände mig om i sovrummet. Jag skrek som en stucken gris!! Hämnden är ljuv.. ;-)



Nu ska jag gå och göra mig klar så jag kan bege mig ut i den underbara solen medans den finns kvar.


Kommentarer
Postat av: Zandy

Hahahaha fy f**n va taskigt, skulle nog fasen skita på mig jag haha, hua!! Självklart så är det ju bäddat för hämnd hehehe!! lycka till!! :))...Såg ut som om Max hade tvåndgsvantar på sig *asg*, men jag hoppas det hjälper, för det var ju en hel del rivmärken på hans lilla hjässa stackarn..Hörde att Matte ringt Patric ang en träff framöver, ska kolla upp datum så hör vi av oss sen...Kram kram

2008-05-27 @ 18:03:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback