Tugnt besked

Ja jag har inte orkat skrivit nått i bloggen sen sist.
Mammas operation är nu klar och hon ligger på kvinnoklinikens vårdavdelning.
Läkaren som opererade mamma kunde snabbt konstatera att det är elakartad cancer och att den spridit sig. Operationen tog många timmar och ändå fick dem inte bort allting. Så nu blir det cellgiftsbehandling för mamma och så hoppas läkarna på att det ska göra att resterande tumörer försvinner. Om inte så blir det ev en operation till.

Var in igår och hälsa på mamma och hon ser så ämlig ut där hon ligger i sängen.
Och envis som en röd gris är hon. Personalen har det inte lätt med henne inte.
För röksugen är vad hon är och man får endast röka om man går ut utanför sjukhuset.
Vilket är väldigt svårt för mamma nu då hon för det första inte har så mkt krafter att kunna gå för egen maskin samt att hon är kopplad till både dropp, EDA och kateter. Plus att personalen inte har tid att hjälpa henne ner och det förstår jag.
Så vi hjälpte henne ned en gång igår och så köpte vi nikotinplåster till henne så det värsta suget kanske dämpas iaf.
Nog för att jag förordar att inte röka till mamma men på det örat lyssnar hon inte.
Som det ser ut nu så blir hon kvar i nån vecka och hon längtar redan hem stackarn.

Det var ett tungt besked läkarna kom med och än har man nog inte tagit in allt och smällt det.
Tack för allt stöd jag fått!!!!


Nu ska jag gå och roa min son här som vaknade kl 07 imorse och var tokpigg!!

Kommentarer
Postat av: Linda

Värst vad han var piggelin idag då! Han saknar säkert hans dumma moster eller drömde mardrömmar om henne sen igår! Ha ha ha! ;-)

Ja de är mycket att ta in, man begriper det knappt. Ska ta och kolla upp hur de kan ge hjälp åt de närmaste anhöriga också så man kan ventilera sig, ställa frågor och sånt.

KRAM KRAM KRAM!

2008-05-08 @ 09:15:59
Postat av: Linda

Kramar till er!!

Vet inte vad jag ska skriva mer... tänker på er! Hoppas allt blir bra!

Postat av: Jenny

Men gumman..Gud va jobbigt för dig. Hoppas verkligen att allt kommer att bli bra. Du vet att du alltid kan höra av dig om du skulle vilja prata.
Tänker på dig.
Många stora kramar till er!

2008-05-08 @ 09:29:14
URL: http://jenkiz.blogg.se
Postat av: Kristin

Här kommer en kram från oss!!

2008-05-08 @ 16:14:54
URL: http://lillprinsessan.blogg.se
Postat av: Linda

Usch och fy! Hur kan sånt här få hända...
Hoppas verkligen att det kommer gå bra!
Kramar i massor!!!

2008-05-08 @ 17:04:46
Postat av: Bondbrud

Oj, den sista var från mig..

2008-05-08 @ 17:06:02
Postat av: Tess

skickar oxå en kram och en tanke.. ta hand om dig och hoppas allt går bra!!

2008-05-08 @ 18:57:39
URL: http://leonitanova.blogg.se
Postat av: Emma

Huvva, va chockad jag blir
=(
Har förstått att du/ni haft det jobbigt men had eint ekunnat ana detta. Känner med er... Kram

2008-05-08 @ 21:10:01
Postat av: Stina H

Heej =) Nu tävlar jag ut 10 nagelack i min blogg, ta en titt ;)

Ha en trevlig dag =)

2008-05-08 @ 22:37:55
URL: http://stinaharring.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback