Föräldraträff nr 1

Nu har jag och lilleman nyss kommit in från en promenad i snöregnet.
Max somnade i bilen efter att vi vart och hälsat på hans mormor och jag tänkte att han skulle få sova en stund till så jag la ner han i vagnen och på med regnskyddet. Har man barn får man ut i ur och skur ju. :-)
Men det var skönt trots regnandet, men är man rätt klädd så går ju allt finfint.

Idag klev jag upp vid 07:30 men Max han sov vidare till 09 han.
Idag var det ju dax för den första föräldraträffen. Max var äldst och störst. Hihi!! Och enda killen idag. Han sov sig igenom träffen i min famn han tröttisen.
Vi pratade om förlossning idag och hur vi tyckte allt var och så som förälder.

Jag berättade för dem om min hemska upplevelse på BB då Mattias inte fick sova kvar första natten pga för mkt bebisfödslar.
Jag kan än idag känna hur jobbigt jag tyckte det var. Nästan så jag kan börja gråta.
Barnmorskan och dem som höll i mötet tyckte det var väldigt fel och tyckte att dem hade kunnat gjort en omplacering på nått vis och låtit Mattias fått vart kvar och så kanske en annan pappa hade fått åkt hem istället som det kanske var 3:e natten för.
Hon skulle iaf ringa och prata med dem och höra hur det kunnat bli så här. För dem mena på att första natten är så otroligt viktig för speciellt mamman att få ha pappan vid sin sida om hon så önskar. Man är så skör och medtagen efter förlossningen och det sista man behöver då är att inte få han sin man vid sin sida.
Jag håller absolut med. Som jag skrivit förr så önskar jag inte ens min värsta fiende att behöva få gå igenom det.

Nåja nog om det. Efter mötet åkte vi till Mattias jobb och hälsa på och sen åkte vi hem till min mamma och hälsa på och fikade. Max han charma sin mormor som vanligt han. :-)

Nu ska jag gå och roa min son här som börjar tröttna på sitt babygym.
Tjing tjing!!!

Kommentarer
Postat av: Linda

Kan man inte anmäla sånt?! *morr*
Max verkar gilla mormor ;) Farmor är nog snart lika rolig tror jag :D

2008-03-13 @ 17:15:30
Postat av: sara

Vad kul med föräldrarträff. Vi har inte varit på någon sådan ännu, men jag hoppas snart det blir av!

Postat av: Pedererica

really good site!!

2009-03-03 @ 11:02:10
URL: http://pedererica.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback