Nu far vi mot huvudstaden

Ja så var det så dax att se över det sista i packandet innan man kan somna gott på kudden.
Har vi nu med allt??
Jisses vad prylar man ska ha med när man åker bort med bebis. Det är kläder i översjö då dem oftast antingen kräks/dregglar  eller kissar ner allt dem har på sig. Det är mat i översjö, visst det finns affärer i Sthlm också men jag orkar inte hålla på å jaga in i massa matbutiker efter massa mat. Så då får det tas med hemifrån. Enkelt och bekvämt.
Snutten får man inte glömma!! och inte egna kudden och filten!!! Ja vad har vi med som ska med?? Jo en massa blöjor och tvättlappar, handdukar, leksaker såklart!!! Ja you name it!!!
Men kul ska det iaf bli att få komma iväg på en liten tur med familjen!!

Idag har vi hunnit med en massa. Packa som en toka på förmiddagen!! Ni som känner mig vet att jag oftast är ute minst 2 veckor i förväg, men nu dagen före!! Det kanske säger en del om hur det är att ha barn.. *ler*

Vid lunchtid så åkte vi ut till Jonny och lilla Ebba ute i deras stuga och hälsa på, där var även Johan och Maria och deras lilla Theo. Det blåste en hel del men det var skönt ändå.

Sen vid 15:30 träffa jag Sandra, Stina och Mattias och deras lilla Matilda och Therese på stan. Vi käka lite glass och prata. Måste blir mer vi ses!!!

Sen har jag ikväll vart på fest och druckit hela 2 öl. *ler* Det var ett redigt gäng med tjejjer som var partyglada på Agavägen. Deras färd fortsatte ut på sommarrocken och till Brolle Jr.
Men för mig lockar inte han så mkt och orken fanns inte då vi ska åka så tidigt imorgon bitti.
Grabbarna hade haft det bra härhemma, även om Max hade varit rejält trött och gnällig. Men det klarade pappsen galant. ;-) 

Ja jag har nu slutat ammat helt och det går bra både för Max och mig. Men visst saknar man myset som blir. Men det tar vi igen på annat vis. :-)
Det som är lite drygt är ju det där målet med mat kl 4-5 på morgonen då man lär upp och göra flaska nu istället för att bara ta fram tutten annars. Hihi!!!

Näe nog om mina tuttar nu.. *ler*
Nu ska jag ta mig en skön dusch och sen krypa ner breve min kära sambo och hoppas på att Max låter oss sova lite inatt.

Ha det så bra nu i några dagar!!!

Kommentarer
Postat av: Linda

Ha det så mysigt nu sis!! Puss o kram!

2008-07-17 @ 09:10:37
Postat av: Miian

Ha en underbar semester,kanske miljöombyte gör Maxen glad och sövande ;)

Blanda mat och ställ den i kylen innan du lägger dej och plocka undan allt på din väg ut i köket,lär dej rutten utantill...så går dui snart liksom jag...nästan i sömne om nätterna när lillan ska käka ;)

Kram

Postat av: Tess

hihi jo man får packa lite mera nu med barn :p

ha en härlig resa!!

2008-07-20 @ 02:09:42
URL: http://leonitanova.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback