Max torsdag

Tänkte här ta och berätta lite för er hur min torsdag igår såg ut. Och jag måste säga att ingen dag är den andra lik härhemma. Några riktiga rutiner har jag inte hunnit fått än utan dagen blir som jag vill ha den. *ler*
Nå då börjar vi...

 6:20  Slog jag upp mina ögon efter en natt då jag vaknat ganska mkt men somnat om på en gång igen efter matning. Jag var ganska glad när jag vaknade och log mot mamma som kämpade för att hålla sig vaken.


6:45  Då fick jag nog av att ligga i sängen så vi gick ner. Så här tidigt har jag aldrig klivit upp förut. Mamma böt blöjan på mig som var full av kiss. Sen lekte vi lite i soffan med favoritgosdjuret Giraffen.

  
Några av mina leksaker


7:30  Var det så dax för min mage att göra sig påmind om att jag var hungrig. Så mamma bäddade ner oss i soffan och där låg vi och myste under amningen och så somnade vi båda två nöjda.


Mat är det bästa jag vet


11:45  Var klockan då jag vaknade nästa gång. Mamma hade då varit vaken en timme redan och krånglat sig ur vår mysiga sovställning. Mamma tog med mig in till skötbordet där det var dax för att göra sig iordning för dagen. Så fram med tvättlapparna och tvätta här och där. Sen på med kläderna och i med den hemska salvan som jag ju ska ha 4 ggr om dagen. Jag kniper hårt med ögonen och gör det inte lätt för mamma inte att få i den.

          
så här kan man sova..     och så här


Så var det matdax igen. Och mitt i maten så kom mormor förbi. Jag åt klart och myste sen med mormor. Charmade henne rejält då jag log och var såååå glad. :-)


Mormor och jag


12:45  Var det så dax för at klä på sig och skjutsa pappa till jobbet och sen åka upp på resecentrum för att hämta Katarina vid bussen. Mamma skulle få besök av henne nämligen. Vi åkte sen upp på stan och släppte av mormor och så passade vi på att gå och inhandla lite fingerfärg som mamma ska ha för att göra avtryck av mina fossingar sen. Somnade i bilen och sov tills vi kom hem.


14:00  Hemma igen och åter dax för mat för min del. Mums!! Sen somnade jag skönt medans mamma satt och babbla en massa med Katarina.


16:15  Skulle mamma skjutsa Katarina till bussen så jag kläddes på sovandes och vaknade inte. Hihi!! Vi åkte sen och hämta pappa på jobbet.
 

16:45  Vaknade till liv när vi kom hem och jag kläddes av. Pappa som saknat mig en massa tog med mig in til skötbädden och böt min blöja. Sen kom mamma in med den där hemska salvan igen.
Mat och sov-klockan ringde och jag var hungrig och passade sen på att somna efter jag fått mat.

    
Avklädning              Pappa och jag       På mitt älskade skötbord


18:55  Vaknade jag med ett jättevrål och mamma var snabbt där. Hon märkte ganska snart att jag var väldigt grinig och trött så hon vyssjade mig till sömns igen. Pappa han var och träna innebandy han med "gubbarna".

   
Vrålar högt             Sover gott igen


19:30  Vaknade jag igen och var inte riktigt redo för at vakna än så jag somnade om i mammas famn igen. En trött kille var jag. När pappa kom hem så fick han mysa med mig i sin famn, fast jag sov såklart.


Trött kille i mammas trygga famn


20:45  Vaknade och var hungrig som en varg så jag fick mat.
Mamma och pappa hade planerat in ett bad för mig ikväll men då klockan var så sent så tänkte dem skjuta på det tills imorgon kväll.
Men vid blöjbytet så pinkade jag ner mig själv så då var valet lätt och jag fick bada iaf med mamma i badkaret. Pappa tog upp mig ur badet när jag plaskat klart och torkade mig torr och klädde på mig pyjamasen.
Myste i soffan med mamma och pappa och lekte med mina leksaker och ståtränade.


22:15  Somnade jag igen i mammas famn så hon bar upp mig och la mig i spjälsängen. Jag brukar oftast vakna när jag läggs ner där men nu sov jag vidare ett tag i spjälsängen.


23:10  Vaknade jag och var hungrig!!! Jag lyftes över i mamma och pappas säng och fick mat. Här trivs jag som fisken i vattnet. Somnade mitt i maten kan man säga.


3:00  Vaknar jag till och gnyr så mamma tror att jag vill ha mat och byter sida på mig i sängen. Men jag somnar då om.


3:45  Vaknar jag igen och mamma kliver upp och byter blöjan på mig. När vi kommer tillbaka till sängen så lägger jag av en brakare i blöjan så det var bara tillbaks till skötbordet och få en ny blöja. Sen så var det matdax. Somnade sen om.


5:30 Vaknar igen och vill inte somna så mamma och jag ligger vaken och umgås.


Piggelin


6:10  Går vi ner för att inte störa pappa så mycket som ska upp och jobba. Mamma byter blöjan och sen är det dax för mat. Sen somnar vi om mamma och jag i soffan.


En trött och sliten mamma


Ja så såg gårdagen ut. Jag var väldigt trött och sov mycket igår på dagen. Annars brukar den vara fylld med mer aktiviteter som t.ex ligga i babygymmet, träna nacken, gå runt i huset och kolla på alla saker och umgås med mamma och pappa mkt mer än jag gjorde igår. Men är man trött så är man......

Kommentarer
Postat av: Kristin

Vilken kul inlägg. Det är roligt att läsa om hur andras dagar ser ut. Kram

Postat av: sara

Jättekul att få läsa om hur andra mammor har det. Lovar att jag ska försöka få ihop ett liknande inlägg själv!

2008-02-08 @ 17:43:37
URL: http://sarasally.blogg.se
Postat av: Mattias

Såna här inlägg blir jätteroliga för oss att ha kvar i framtiden älskling så hoppas du orkar göra fler sådana!

2008-02-09 @ 08:49:28
URL: http://jack71.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback