Kärlek och gråt

Tack för alla söta sms och kommentarer här på bloggen om alla hjärtans dag. Tyvärr har jag inte kunnat svarat alla som jag velat. Igår var det full rulle hela dagen.

Var ju upp på stan och träffa Malin och Hugo. Vi gick och fikade på Marangoni och dem ska tydligen byta ägare så då hoppas jag också att dem gör om därinne och byter ut den äckliga inredningen. På tiden om inte annat.
Var trevligt att träffas och gå och fika. Max han skötte sig och vi gjorde våran debut med offentlig amning. :-)


Sen åkte jag och Max hem till min farmor och farfar. Dem vart jätteglada och se Max, men ingen av dem vågade hålla han utan dem vela vänta tills han var lite större. Haha!!
Där fikade vi igen, ja iaf jag då. *ler*
Max fick dessutom en slant att köpa nånting för. Tackar!!
Vid en 16 åkte vi och hämta Mattias på jobbet och så handlade vi lite innan vi åkte hem.


Igår vart jag uppvaktad med ett jättefint blomsterarrangemang av Mattias. Han kan han.. ;-)



Svärmor kom förbi här igår och hade med sig presenter till oss alla. Fick ett guldarmband av henne som varit hennes. Hon tyckte det skulle va så kul att ge bort ett sånt då hon bara har pojkar att ge saker till och var så glad att hon nu hade nån att ge till... *ler*
Sen fick vi även trisslotter. Har inte hunnit skrapa dem än så vet inte om det var nån vinst på dem.
Max han fick ett mjukdjur och en mjukisdress. Tackar tackar!!


Men sen så var friden över. Max fick världens gråtattack i farmors famn och han var i stort sett otröstlig. Han fick bröstet men inte ens det hjälpte till 100 %. Men tillslut så lugnade han ner sig.
Så vi lagade mat och skulle sätta oss att äta och då bröt det ut igen.
Han grät och grät och var helt förstörd våran lilla kille. Så jobbigt att se han så. Så efter mkt kramande och vyssjande och prat så lugan han ner sig igen och var sitt gamla jag igen.

Vid en 20:30 gick jag upp med han i sängen och tänkte amma han till sömns då han sovit så dåligt under dagen och var trött. Då när han ligger där i sängen och jag är på väg att lägga mig så bryter gråtattack ut igen.
Och jisses så lessen han är. Tröstar och tröstar och ger bröstet, han tar det och äter en stund för att sen bryta ut i gråt igen.
Lilla vännen!!!

Han är ju i en utvecklingsfas nu där han utvecklas jättemkt och då brukar dem kunna få sånna där gråtattacker och vara helt otröstliga. Därför att dem orkar inte med allt dem ska lära sig liksom, det blir för mkt. Och man kan inget annat göra än att trösta och hålla han nära och prata med han.
Men det är så hemskt att se han så ledsen!!!

Han somnade iaf vid en 21 och sov ända till 5:20 imorse innan han vaknade till och vela ha mat. Det är nästan 8½ timme det!!! Så jag känner mig riktigt utvilad. Även fast jag vaknat flera ggr i natt och undrat om han inte ska vakna snart. Och brösten dem har varit tokhårda och sprängfyllda.
Nu sover han en sväng igen, men vaknar nog snart.

Så våran Alla Hjärtans Dag-kväll vart inte riktigt som vi hade planerat den. Men så är det ju att ha småbarn och vi kan fira alla hjärtans dag varje dag om vi vill... :-)

Nu hör jag knodden däruppe så dax att gå upp innan han börjar skrika.

Kommentarer
Postat av: Linda

Men lilla hjärtat då! Inte lätt o vara liten heller, vilken tur Max har världens bästa föräldrar som kan ge honom tröst o trygghet! :)

2008-02-15 @ 10:08:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback