Måndag-Tisdag

Ja dagarna svischar fram. Snart är ledigheten slut och allvaret börjar. :-)
Igår
var jag faktiskt ute och sprang i Trebo, vi åkte ut hela familjen och så turades vi om att passa max medans den andra sprang, för mig vart det bara en runda på 2,4 km och jisses så jobbigt det är å springa. Jag fick ta en del gå-pauser. Men man lär ju börja nånstans.
På kvällen festade vi till det med lite vin och chips. Haha!!

Idag fick jag sovmorgon igen. Så skönt!! Vid en 09 kom Mattias upp med Max som då skulle sova sin förmiddagslur och vi sov vidare till kl 10. Men då vart det lite brådis istället för jag skulle hinna med att storhandla före innan jag fick besök vid 13. Men jag hann!!
Vid 13 kom Jenny och hennes Alva som blir 6 månader snart, Stina och hennes Matilda som är 2 månader och så sist men inte minst Sandra. :-)
Det var skoj att se alla igen och se hur stora barnen blivit.

Sen har vi tagit en promenad och så har jag lagat egen barnmat till Max. Det vart köttfärssås. Så nu har vi 10 portioner i frysen. Perfekt!! Ska även laga kycklingpure imorgon har jag tänkt.
Det är ju så dyrt med alla dessa burkar man köper. Så nu när han äter varm mat 2 ggr per dag så ränner det iväg rejält.
Men då är han ju så duktig att han inte äter alls på nätterna nu istället så.
Det har gått kanon bra med det. Han håller sig lätt i 12-13 timmar. Så skönt att slippa springa upp på natten/tidig morgon och göra mat.

Sitter och kikar på Tradera efter lite nytt åt Lilleman. Mest är det väl en vinteroverall jag är ute efter. Men så svårt med vilken storlek man ska ta bara. Han är ju 76 lång nu och har strl 80 mestadels på kläder nu. så frågan är om man ska ta en 86:a på overallen??? Eller kommer han att drunka då????

Kommentarer
Postat av: Mattias

Storlek 86 röstar pappa på!!! Max har sagt till mig att han inte gillar trånga kläder och framförallt gillar han inte när pappa blir tjurig över att kläderna är trånga och för svåra att få på ;)

Postat av: Linda

Duktig du är som springer!!



Det där med overallerna är svårt. Beror ju på... är det POP du är ute efter kan du jualltid gå o prova. Jag tror att 80 räcker. Han kommer ju ändå inte kunna ha den nästa år, så den behöver ju inte vara jättestor nu. Men gå till POP och prova en. Det skulle jga göra =) Hur lång är MAx btw?



Kram

2008-08-13 @ 09:19:00
URL: http://majsanfilosoferar.webblogg.se/
Postat av: Linda

Vilgot var 75 senast vid 8 mån. Prova overallen du så är det bara att sättta igång med budandet sen =)

2008-08-13 @ 13:34:27
URL: http://majsanfilosoferar.webblogg.se/
Postat av: Mia

DagisMia som talar nu. :) Håller med dom andra, stl 80 räcker garanterat. Är så många föräldrar som köper större men tänker inte på att det blir otypmligt för barnen, är svårt nog för en 1åring att gå med vinterskor plus att sen ha för stora tjocka kläder. Blir lättare kalla åxå om det blir massa tomrum.

Lycka till! :)

2008-08-13 @ 14:05:47
URL: http://miasnya.blogg.se/
Postat av: Tess

hur känns det att börja jobba igen?

2008-08-13 @ 17:16:30
URL: http://leonitanova.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback