Underbart med lite träning

Ja igår var jag ju på vattengympa på Parkbadet.
Det var jobbigare än jag trott att det skulle vara, men man anpassar ju det efter sin egen förmåga att göra rörelserna.
Ledaren var jättebra och sa ofta till mig att den här rörelsen kan du ta det lugnt med och jogga på stället istället. Så det var ju bra!
Sen så kände jag ju även själv att vissa rörelser gjorde ont så då gjorde jag dem inte bara helt enkelt.
Var superskönt att få plaska omkring i vattnet och känna sig nästintil tyngdlös... hihi!!
Vi körde ju med redskap igår och fast det bara var frigolithantlar så var det superdrygt!! Man jobbar ju hela tiden under vattnet med dem... Pust!!!
Det hela avslutades med avslappning och stretchning. Avslappningen var grymt skön!!!
Efter att ha arbetat tungt i vattnet så gjorde vi nu rörelserna i slow motion typ utan nått motstånd och det var såååå skönt att känna vattnet strila lätt kring armarna. Underbar känsla!!
När det var dax att kliva upp ur vattnet så var man sååååå tung i kroppen. Läskig känsla!!

Ja jag kommer att fortsätta att gå som det känns nu iaf... :-)
Har inge mer ont idag iaf och det är ju bra. Så ska köpa kort där nu så ska jag försöka träna 2 ggr/veckan om jag orkar... :-) 
Nån som är sugen på att haka på???


Kommentarer
Postat av: Malin

Lustigt.. jag var där imorse och simmade vanligt bara :) 50 minuter.. tycker det är dyrt med 75kr för att simma på morgonen sådär.. i Gävle har de lägre pris på morgonsim :( Jag var också supertung när jag gick upp :P hihi.. nu är jag TRÖTT på jobbet.. att simma är en killer på tröttheten!

Postat av: Linda

Låter onekligen kul iallafall, synd att man bor så långt bort :( Följer gärna med nån gång, får utsätta mig för klådan efteråt. Känner du ingenting utav kloret?

2007-09-12 @ 10:51:41
Postat av: sara

åh, vad roligt att det gick bra för dig att träna! Visst är det skönt att kunna röra på sig! Hoppas det går bra i fortsättningen oxå och att du kan hålla på så länge som möjligt!

2007-09-12 @ 13:00:47
URL: http://sarasally.blogg.se
Postat av: Anna

Va härligt det låter!!

2007-09-12 @ 18:48:30
URL: http://levinda.blogg.se
Postat av: Linda

Slå mig en pling imorgon när du har lite tid o ork över! I got to tell something!!

2007-09-12 @ 23:12:04
Postat av: Tina

Malin// Oj 75 kr lät dyrt. När jag köpte drop-in biljett till Vattengympan så koster det 70 kr och då får man gå på vattengympa och vara inne allt som allt 3,5 timme.... Så du tjänar ju isåfall på att gå på vattengympa och sen simma... Mer träning.. Hihi!!
Linda// Näe jag kände inte av kloret nånting.
Sara// Ja det kändes jätteskönt att få röra på sig och känna sig lätt dessutom. Hihi!!!
Anna// Ja det var superskönt!!

2007-09-14 @ 10:42:14
URL: http://tiniwinisen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback