Förlossningen och julpynt

Idag har vi Söndag och ännu en vecka har nu gått.
I fredags så kom Anna förbi och hälsa på en sväng före hon skulle åka och jobba kväller.
Med sig hade hon ett jättegulligt gosdjur i form av en kossa. Tackar så mkt!!

M var iväg på julfest på kvällen som kommunen anordnade och jag myste hemma i soffan.
Känner verkligen att orken tryter jättefort numer och jag fasar för att förlossningen skulle starta när man inte är utvilad. Fy bubblan vad jobbigt!! Så därför lär jag vila mycket nu.

Igår så skulle vi ju in till Förlossningen och hämta en TENS-apparat. Först åkte vi upp på stan och åt lite mat.
Väl på förlossningen vart vi undervisad i hur man använder TENS-apparaten och då var det även ett annat par med. Både jag o M reagerade hur dem pratade med varandra. Lite elakt liksom och killen bad henne hålla käften en gång tom fast vi var där. Olustigt!!
Hon som visade oss apparaten frågade om vi vart på studiebesök på förlossningen, ingen av oss hade det. Så då var hon mer än villig att visa oss runt på en liten runda. Det var så lugnt där just då så hon hade tiden att göra det.
Så vi fick kika in i ett förlossningsrum och vips så vart allt liksom mer verkligt på nå vis. Man såg sängen och lustgasapparaten och så. Men det kändes ändå bra!!
När vi var där så hörde jag en tjej skrika i högan sky en gång och efter en liten stund så hörde man en bebis skrika. Så precis när vi var där föddes det en liten rackare. :-)

Efter vi haft rundvisningen så åkte vi upp på stan i Gävle en sväng och gick på Intersport där dem hade utförsäljning på alla kläder pga brand. 40 % var det på allt.
M fyndade en träningströja och ett par överdragsbyxor för bara 230 kr allt som allt.
Efter den där utflykten var jag helt slut så jag stupade i soffan när vi kom hem. Trodde ett tag att jag hade feber men det var nog bara värmeslag som jag fick.
Så det vart en ganska tidig kväll igår för oss båda.

Imorse vaknade jag vid 6 och låg och vred på mig tills 7 då M kom upp med tidningen till mig. Sen somnade jag om igen till 9:30. Så skönt!!!
Och idag har vi installerat babyskyddet i bilen och tog in alla julsaker från förrådet. Så har jag strykit julgardiner och satt upp i köket och i vardagsrummet. Sen har jag pyntat med lite tomtar och även ljusstakar i fönstren nere.
Så nu är det övervåningen kvar att pynta.
Skönt att ha det mesta sånt klart innan Bebben tittar ut. :-)

Nu ska jag gå och ta mig ett äpple och lägga mig en stund på soffan innan vi ska iväg och handla lite tidningar och mat.
Hoppas alla haft en toppenhelg!!!


Kommentarer
Postat av: Linda

Ja du får allt vila dagarna i ända nu så du är redo för den stora dagen! :D

2007-11-26 @ 18:11:02
Postat av: Tina

Linda// Ja jag lär ju göra det, men det är ju svårt.. :-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback