Planera är svårt

Ja det kan man lugnt säga. Idag vart det ingen barnvagnspromenad som vi tänkt.
Lilleman våran vill bo vid bröstet och gärna sova där också om han ska vara nöjd. Så vi kom inte så långt idag. Utan dagen har mest bestått av att trösta och vyssja en övertrött bebis. Just nu sover han lugnt på soffan och har så gjort i 1 hel timme snart. Nästan rekord för idag....

Imorgon ska vi iaf ut på vår första lilla utflykt. Vi ska nämligen till BVC och väga Max. Hon tyckte det var bäst så eftersom det blir så många röda dagar nu och så och det passar oss ypperligt för det var precis vad vi vela göra också. Så man ser att han går upp som han ska och inte har gått ner nått. Så ska jag höra med henne om amningen också. Om hon har nå bra tips på hur man kan få han mer nöjd.

Dagarna flyter på härhemma och man försöker komma in sig i rollen som mamma. Men snart så ska man väl känna att man har lite kontroll på allt... *ler*
Har en underbar sambo som verkligen sköter det mesta härhemma och gör allt för att jag ska få vila så mkt som möjligt. Han som tar hand om Max blöjbyten mest. Är ju så svårt för han att hinna få nån mysstund med Max nu när han är så tuttig. Så blöjbytena är liksom deras stund och då njuter Max för fullt. Han är så nöjd där på skötbordet och är lite busig. Han både kissar och bajsar på pappan emellanåt. Hihi!!!

Nu ska jag gå och kvällsfika i soffan med mina älskade pojkar!!!

Kommentarer
Postat av: Nathers

Haha, myspys! Kul att M kan få lite egen tid med Max också då =)

2007-12-21 @ 18:17:48
Postat av: Linda

hihi ja det är nog inte lätt o få ihop vardagen med de små, längtar tills Julafton nu så man kanske kan få sno Max o mysa lite i famnen.

2007-12-21 @ 21:11:52
Postat av: M

Ja vem trodde att jag som var livrädd för blöjbytesdelen skulle nästan gilla de stunderna :)
Fast på julafton tror jag dina systrar ska både få mysa med honom och byta blöja ;)

För övrigt är du beundransvärd med ditt tålamod Tina. Världens bästa mamma redan!

Postat av: Troydina

Very nice site. I must say that I am impressed. Keep up the good work.

2010-03-03 @ 10:58:14
URL: http://troydina.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback