Med en bebis hängandes på magen

Ja så sitter jag nu. Har lilla Max i en bärsele som jag fått lånat av Malin. Tackar!!!
Han verkar gilla den för han har somnat i den. Härligt att kunna få ha en nöjd bebis och samtidigt båda händerna fria.. :-)

Max mage är snäppet bättre nu känns det som. Idag har vi dessutom börjat med Sempers magdroppar som tydligen ska vara bra enligt många. Ska vara som typ Proviva är för våra magar. Ja det tål ju att testas.

Nattsömnen vill han inte ha ordentligt vår grabb. I natt vakna han vid en 4 och fick mat sen knölade han till en 5 och då klev Mattias upp med han och gick ner och försökte få han lugn.

Vi gör ett försök nu att han inte ska amma så ofta som varje timme, vilket han själv gärna vill. Men hans mage mår inte bra av det. Sen är det mest för att tutta som han vill amma så ofta. Han har ett stort sugbehov lillen.
Försöker låta det gå 3 timmar emellan nu och det funkar faktiskt hyfsat. Han tar nappen emellanåt. Fast den åker ofta ut också lika fort som den stoppades in, men bland så suger han så gott på den så.
Jag gillar väl inte riktigt att han ska bli beroende av en napp, men det är ju både för hans och min skull som han får den. Det skonar hans mage och mina tuttar...

Igår hade vi besök av Karin och Perra med deras 2 barn Stina och Joel. Max fick jättefina kläder av dem. Tackar!!
Idag så har Malin och Daniel och lilla Hugo varit här på besök, tyvärr så sov Max under hela tiden dem var här. Max fick även present av dem. Jättefina kläder. Tack!!!
Jättebra att han får större storlekar, då han redan nu är 56 lång och snart växer ur storlek 50/56.

Imorgon har vi ju nyårsafton och ett nytt år är på intågande.
Detta år som varit har varit ett jättehändelsrikt år för min del.

Jag har:
* varit i Thailand med min älskling
* köpt radhus
* köpt kombi
* haft äran att vara gravid
* fått världens underbaraste son
* lyckan att få vara lycklig med den jag älskar!!!

Ja det har varit ett toppen år på alla dess vis verkligen!!!
Så nu ser jag framemot detta nya år som jag tror kan bjuda på väldigt mkt också. Speciellt nu när vi har en till familjemedlem. En stor omställning men en härlig en!!!

Nu ska jag återgå till soffan, sen ska vi nog snart upp och lägga oss här.





Kommentarer
Postat av: majsan

Va skönt att lillens mage verkar vara lugnare. Hoppas dropparna gör det ännu bättre! Kan ju ta några dagar...

Tror inte heller att det är bra för deras små magar att äta så ofta... Jag drog också ut på amningarna då det blev några timmar mellan. Nappen är ju guld värd i dom lägena. Avvänjningen får man ta sen... Tänk på att du ska ha lugn och ro här och nu.

Kram och Gott nytt år!

Postat av: Anna

Gott Nytt År på dig med och ge Max en bamsekram från mig!!!

2007-12-31 @ 11:10:41
URL: http://levinda.blogg.se
Postat av: Majsan...igen ;)

Ja, nattvaken bebis är ju ingen hit såklart! Men han är inte så gammal än. När Vilgot var 8 veckor la vi honom i hans egen säng, och sen tog det inte många nätter innan han sov hela natten. Sen klart att han vaknar ibland, som inatt vid 05 och ville äta. Då får han mat och sen somnar han om och sover till 8 kanske istället för 7 så =) Man får ta det lite som det kommer... Jag stressade en del i början, fick så mycket "goda" råd osv... men tar man det som det kommer så tror jag att de ger sig.

Gott nytt år på dig med!!

2007-12-31 @ 14:17:48
URL: http://www.majsanfilosoferar.webblogg.se
Postat av: Tommyinga

I really appreciate your website. An interesting website with an interesting design. A lot of interesting info. Thanks.

2008-12-01 @ 08:42:20
URL: http://tommyinga.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback