Helgen

Ja ingen bebis än för dem som kanske trott det. *ler*

Pappa kom på eftermiddagen i fredags och hjälpte oss med listerna i barnrummet. Han såga och grejja däruppe och jag höll på härnere med lussebullsbak. Denna gång med mandelmassa inuti. Mums!!
På kvällen hade jag o M en myskväll i soffan med tacos och Idol-tittande. Så sköööönt att tjejjerna gick till final. :-)

 I lördags vaknade jag vid en 9 och hade en mysig dag att se framemot. Vi skulle nämligen inreda barnrummet. Jihooo!! Så efter frukost satte vi igång med att städa upp därinne efter all rust och sen satte älsklingen igång med att sätta ihop garderoben. Jag satt breve och skötte beskrivningen och skruvsorteringen. :-)
Garderoben vart jättebra!!! Sen satte M ihop spjälsängen och vips så vart det ett barnrum. Mys!!!
Vi satte upp gardinfästen och upp med gardinerna lite provisoriskt och det vart så mysigt.
Är verkligen en underbar känsla att gå förbi rummet nu. Man kan inte låta bli att kika in och le. Hihi!!

Sen när vi var klara med rummet åkte vi och inhandla det vi behövde till kvällen.
Vi hade bjudit hit Nisse och Susanne på en bit mat och lite Buzz.
Så vid en 19 kom dem med paraply i högsta hugg för det regna ute nämligen.
Vi mumsa i oss potatisgratäng och kycklingfilé och vart proppmätta allihopa.
Killarna smög iväg till soffan och spana på hockey medans jag o S vart sittandes i köket och prata en massa.
Sen gjorde vi killarna sällskap och vi spelade en omgång Buzz. Jag kom 2:a.. :-D
Vi kollade sen på Sing-a-long som vi hade spelat in och strax före 00 så åkte dem hem mot Årsunda. Jag o M satt uppe ett tag till innan vi trötta och nöjda kröp ner i sängen.

I natt sov jag ganska oroligt och har vart trött hela dagen lång idag. Vid 9 imorse slog jag på tvn för att se Julkalendern. Sånt är mysigt!! Idag är det ju dessutom första advent också. Och första ljuset är tänt....
Denna dag har jag inte gjort mkt nytta. Jag har mest legat i soffan faktiskt. Inte förrens nu jag börjar piggna till.
M har fått skött markservicen härhemma idag, så skönt att jag har en kille som han.. *happy*
Ingen julskyltning vart det för oss heller. Det skulle vart så mysigt att gått men tyvärr så fanns ingen ork idag för min del. Så kan det va....
Nu tror jag att jag ska gå upp och tappa i ett varmt och härligt skumbad. Lite lyx så här på söndagskvällen. ;-)

Kommentarer
Postat av: Heidi

MMM.. gumsilumsan d är bra du lyssnar på din kropp och vad den orkar nu.. spara krafterna och en stor kram till er båda från mej för snart närsomhelst kommer hon...

2007-12-02 @ 19:37:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback