En solig barnvagnspromenad

Ja dagarna ser verkligen olika ut härhemma. Igår var Max en nöjdare bebis och vi hann med en hel del.
Vi var bland annat iväg till BVC och vägde han. Han hade gått upp till 4090 gram nu och var 55 cm lång nu. Stor killen!!!

Alla är så imponerad av hans blonda hår. Oftast så har bebisar med blondt hår en liten tendens att se rödhåriga ut eller mer åt det mörka hållet, men inte våran Max inte utan han är en riktig blondin han. Till skilland från mamma hans som är fuskblondin.. ;-)

Att ta sig iväg med ett litet spädbarn tar sin lilla tid och det är många procdurer och tid tar det. Men vi hann iaf, även om jag bara hann få i mig en macka och fick ge mig iväg oduschad. *ler*

Sen åkte vi lite bil då Max gillar det och sover gott. Jag passa även på att springa in och snabbhandla på Coop Extra. Kändes konstigt att göra det utan bebis med sig.

Och igår lös ju solen så härligt så vi passade på att ta en första tur med barnvagnen. Med en påbyltad Max gav vi oss iväg och efter ett tag börja han gråta därnere i vagnen. Inte kan man ta upp han heller då det är för kallt. Men han somnade om och sen bara njöt han av åkturen som var över en timme lång.. :-)

    

Resten av dagen hade vi en trött bebis som sov mkt, inte så konstigt efter natten bravader.
Men i natt har det gått bra. Vi fick tom väcka han i natt för att han skulle få i sig lite mat och få en ny torr blöja på sig.

Idag kommer nog Mattias bror förbi en snabbis och sen ska Mattias iväg och spela hockey med sitt innebandylag så jag och Max blir själva i nån timme. Men det ska nog gå bra!! Anna kommer förbi en sväng under den tiden så vi får lite sällskap iaf.

Nu sover Max gott i vagnen och jag ska väl passa på att göra mig iordning för dagen här.



Max och Pappa

Kommentarer
Postat av: Emma

Vad härligt det är att få följa er!
=)
Du skriver verkligen en jättebra blogg Tina!

2007-12-22 @ 12:45:42
Postat av: Linda

Mysigt med barnvagnspromenix i solen! Den ser man ju inte så ofta så här års :)

2007-12-22 @ 15:10:15
Postat av: Helen

Hej!
Snubblade in här på nåt vänster för nån ,ånad sen, minns inte hur :-)

Min son är 4 månader. Han grät också en del i vagnen till jag insåg att han helt enkelt var för varm. Om du är osäker så köp en termometer att ha i vagen och kolla.

Fick även amma tokmycket i början, precis som du, men det är visst bebisens sätt att ställa in rätt mjölkproduktion.

God jul!

2007-12-22 @ 22:32:40
Postat av: anki.

hihi ja att komma i tid så där i början var helt omöjligt. Att komma i väg nånstanst tog typ 3 timmar! Men man har ju en bra ursäkt till att komma sent =)

Postat av: Tina

Emma// Vad roligt att du gillar min blogg :-)
Linda// Ja det var skönt men lite kallt också
Helen// Tack för tipset!!
Anki// Ja det är en rejäl procedur innan allt är klart.. hihi!!

2007-12-23 @ 18:42:35
URL: http://tiniwinisen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback