Lite ledsen mitt i det underbara..

Igår ringde en handläggare från Försäkringskassan och prata lite med mig om min havandeskaps-ansökan.
Jag svarade på lite frågor hon hade, sen sa hon att  -Jag beviljar dig här via telefonen havandeskapspenning på heltid from 14 oktober.
Gissa om en sten ramla från hjärtat då.. Pust!!

I måndags på jobbet gick det inge vidare då jag hade ont hela dagen, men man stretar ju på ändå....
Så var jag ju ledig igår tack och lov och idag börjar jag inte förrens kl 16.

Idag gav jag mig på att göra rent toalettstolen nere och fick så grymt ont av det lilla bara.... *ledsen*
Jag vet att jag inte kan dammsuga som normala folk utan att det gör ont. Men att städa en toalett, hur jobbigt ska det vara?? Iofs är det ju mkt huksittande och så. Men det tar ju typ max 5 minuter....
Så idag såg jag nog sanningen i vitögat litegranna. Jag kan nog inte fortsätta att jobba 50 % ens om det ska fortsätta så här.... *ännu mer ledsen*
Ska till sjukgymnast imorgon för bedömning och ev få remiss eller så till vattengymnastik.
Sen på fredag ska jag ringa läkaren angående att min sjukskrivning går ut på söndag och behöver förlängas, men som det ser ut nu behöver ändras till heltids sjukskrivning..... :-(

Det känns tungt att behöva gå hem på heltid redan, men jag vet att jag inte kommer klara nå längre så här än en till två veckor max.... så kanske lika bra att gå hem innan det förvärras ytterligare. Det är nog som det är redan..

Jag vill inte gå på jobbet och känna att jag smiter undan vissa arbetsuppgifter, för det är ju lite så jag lär göra nu för att orka med över huvudtaget.
Som att städa till en pensionär kan jag nog glömma om jag inte vill få ont.

Ja vi får se vad min läkare tycker.....

Nu ska jag ut och hämta posten och hoppas på att jag fått en tidning eller så som jag kan lägga mig och läsa... :-)



Kommentarer
Postat av: Linda

gumman då! Känner igen mig att bli handikappad sådär, men du.. det handlar ju bara om några månader för dig!!
Bra att du lyssnar på kroppen, nu får du låta M ta mer ansvar - ta inte ut dig i onödan för en toalettstol ;) Den finns kvar sen med!

2007-08-29 @ 13:15:50
Postat av: Tina

Linda// Ja du har så rätt så...
Jag lär tillägga att M är den som står för nästan all städning härhemma nu förtiden. Han är fantastisk på det viset!!!
Men det känns så snöpligt att man inte kan göra nått så enkelt utan att få ont bara... :/

Postat av: Malin

Nej du måste ju tänka på bebisen och hälsan i första hand! Jobba kan du göra SEN, tänk på ert bästa nu bara, och få INTE dåligt samvete för det!!! Sköt om dig och hoppas det går bra nu! Kram

2007-08-29 @ 16:32:21
URL: http://thisismyown.blogg.se
Postat av: Linda

Skönt att han är så snäll o fixar o har sig, nu får du luta dig tillbaka lite. Du kan hjälpa till sen ;) Allt har sin tid, fastän det känns dumt för dig att du inte orkar/får ont.
*massa kramar*

2007-08-29 @ 16:59:33
Postat av: Anna

Förstår om det kan kännas tråkigt att behöva bli sjukskriven redan nu men är det nödvändigt så är det! Nu ska du i första hand tänka på dig å bebben, det tror jag alla i din närhet har förståelse för =) Puss!

2007-08-29 @ 21:16:03
URL: http://levinda.blogg.se
Postat av: Tina

Supertack till alla som stöttar mig här!!!

2007-08-30 @ 08:56:43
URL: http://tiniwinisen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback