Håll i gång-dag

Idag har jag hållt igång hela dagen och det känns nu kan jag lova. Ska lägga mig på soffan och vila lite strax.

Vakna vid en 7:30 och var piggelin. Lovely!!
Upp och gjorde frukost och sen tog jag tag i lite målning i tvättstugan.
Vid en 11 åkte vi mot Storvik och svärmor där Mattias skulle plocka i källaren bland massa serietidningar.
Satt ute på terassen medans med svärmor och njöt av solen och fikade saft o kakor och läste tidningar. Härligt med lite sol!!!
Sen bar det av hemåt och så vart det lite matlagning och mitt i allt gjorde jag en rabarberpaj. Mums!!
Efter maten så började jag göra köttfärspiroger. Och det tar ju sin tid med all jäsning och utbakning och att göra köttfärsröran. Pust!
Hann med en 15 minuters vila emellan ute i solen med en tidning och ett glas vatten. :-)
Pirogerna är precis klara nu och vi har hunnit med att provsmaka dem också. Dem var goda men köttfärsröran kunde gärna haft liiiite mer smak så hade allt vart perfa.. *ler*

Nu är det slut"jobbat" för mig idag känner jag så nu blir jag en soffpotatis resten av kvällen. Hihi!!!

So long!!

Kommentarer
Postat av: Nathers

Vad hurtigt av dig att stå och baka en massa :)

2007-08-20 @ 12:38:34
Postat av: M

Synd att magen blir rundare av att ha en sån underbar kockerska till flickvän :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback