Längtan efter barn igen

Har en del tankar å funderingar på att börja jobba med barn igen. Skulle nog helst vilja jobba på småbarnsavdelning isåfall, där tror jag att jag skulle passa bäst.
Alltså jag trivs ju bra på jobbet och så men har länge känt att jag vill göra nå annat. Antingen jobba på sjukhuset eller på barnkliniken eller nått.
Men ju mer jag tänkt nu så skulle jag kunna tänka mig att jobba på dagis.
Jag ser ju hur glad Anna blir av det. All glädje barnen skänker henne.

Barn är så spontana och ger ju en så många goda skratt.
I helgen fick jag höra ett samtal inne på en affär som fick mig att riktigt le...
Det var en kvinna som sa till ett litet barn:
-Så du ska bli storesyster du!!
-Ja,  säger barnet stolt
-Vad tror du att det blir då?
-En bebis, svarar flickan som att det var det enda rätta.

*ler stort*


Ska hålla lite utkik efter tjänster att söka. Har läst i tidningen att dagisplatserna inte räcker till till alla barn i sandviken så dem lär kanske öppna fler dagis och då bör det ju bli nån tjänst att söka iaf.. *hoppas*



Kommentarer
Postat av: Anna

Jag tycker verkligen att du ska hålla ögonen öppna efter dagisplatser! Och ja, barnen gör ju en verkligen otroligt glad och man ler så stort inombords som du beskriver. Och det sättet de resonerar och svarar och tänker och är, allt är så spontant underbart *ler*. Som det där med barnet som trodde att det blev en bebis, när man i själva verket tänkte mer på pojke eller flicka..hihi!! Jag kan ju nämna för mina kollegor på dagis att du finns ifall det blir tal om ledig tjänst nån gång =)

Postat av: Anna

Och även fast barnen är så små ser man så tydliga personlighetsdrag som alla skiljer sig olika från varandra *ler*. Så roligt att se ett barn utvecklas och vara i sin egen lilla person *ler*. Mysigt värre!

2006-09-10 @ 16:46:52
URL: http://levinda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback