Update...

Gårdagens bussfärder gick prima ballerina. Inga märkbara förseningar eller så. Skönt!!

Imorse börja jag kl 6:45 vilket innebar att min buss gick 5:48 från promenaden. Pust!! Klockan ringde 05:15. Borde vara förbjudet att behöva kliva upp så tidigt.
Bussen kom precis som den skulle och jag hann i tid till jobbet.
Tom 15 minuter före var jag där.
Läste dokumentationen i datorn i lugn o ro och gjorde ordning frukosten innan jag gick ner o tog rapport.
Idag jobbade jag till 14:30 och gick hem en snabbis efter jobbet och kollade posten och plockade med mig lite kokböcker.
Fick sen skynda mig till bussen som gick 14:53. Men hann precis i tid till busshållsplatsen. Men nån buss dök det inte upp förrens 15 minuter senare. Så försenad än en gång.
Tur att jag "bara" skulle hem då.
Nu är iaf ett 30-dagars kort inhandlat så nu är man bussåkare på heltid ett tag. Bara att vänja sig. *ler*

Igår såg jag en man med plastpåsar utanpå skorna. Vad hemskt att vissa inte har råd att köpa ett par ordentliga skor till vintern. Man har det nog rätt bra ändå.

En glad nyhet är iaf att jag blir helledig på julafton nu. Skulle jobba dag men det behövdes inte så jag plockade bort mig.
Likaså på nyår så är jag tre dagars ledig. Lovely!!!
Fast det känns som att jag åker på det gnska rejält nästa år istället. Puh!! Nåja det kan jag ta... skönt att va ledig nu iaf... =))

Nu ska jag gå in o kramas med lite med min sjukling härhemma.
Sen ska jag knata iväg till affären o inhandla lasagnemix så vi kan äta lite mat. Mums!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback