Tror du på Gud Tina??

Ja den frågan fick jag idag av en pensionär på jobbet bara sådär hux flux.
Ja vad svara man på det då?
Fråga henne om hon vela veta ärligt och det vela hon.
Svaret vart : -Näe det gör jag inte.
Då kom nästa fråga. -Så då tror du att man bara försvinner då när man dör?
hmm... svårt!! 
-Näe det gör jag inte direkt, jag tror på att man går vidare på nått vis men vet inte riktigt hur. Men jag tror inte på nån gud, svara jag henne
-Men då tror du ju på nånting, svara hon mig då
-Ja det gör jag nog kan man säga. Jag tror på ödet.
-Ok svara hon mig lugnt o nöjt. Då vet jag.

Sen var det bra med det och vi fortsatte med det vi höll på med. Det vart ett litet avbrott i vardagen för oss båda och man fick vidröra den djupa sidan av sig själv för en stund.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback