En syskondag

Åhh vad jag verkligen bara älskar livet just nu. Har haft toppendagar med folk jag tycker mycket om och mer kommer det att bli..
Vaknade av att Mattias kom o sa hejdå innan han skulle iväg o jobba halvdag. Klockan var då 8 och solen sken som bara den ute.
Bestämde mig strax därefter för att kliva upp o börja dagen. Åkte och inhandla lite grejjer till pickniken som jag o mina älskade syskon skulle ha idag.
Det vart baguetter med ost o gurka, vattenmelon och så gjorde jag en smulpaj med blåbär i.
Strax efter 12 dök dem upp och det var roligt att se dem alla samlade igen.
Vi bestämde oss för att åka ut till Rullsand/Bremmen. Där blåste det en hel del, men vi hittade en undanskymd superbra plats där vi fick lä men ändå lite fläkt.. Perfekt!!
Var i och badade också och det var super mycket vågor!! Höll lillebror hårt i handen då jag var rädd att han skulle försvinna där bland vågorna. Vi hade det jätteroligt där i vattnet en bra stund och hoppa undan för vågorna.
Vi fikade det vi hade med och begav oss sen iväg för att äta glass vid kiosken. Jag tog kulglass och det var tydligen en riktig geting magnet!!! Och jag som älskar getingar.. Not!!

Sen vid 17 åkte vi hemåt till mig och gjorde iordning oss för en tur på IKEA.
Ja det är ju så att LillSis ska flytta till Bollnäs i höst och börja på gymnasiet så då behöver hon lite grejjer till sin lägenhet som hon ska bo i där. Så då är det klart att systrarna ställer upp o sponsrar lite granna. Sånt där som är så roligt å handla. Köpte två stekpannor, grytlappar och ett durkslag åt henne iaf.
Och själv köpte jag nya förvaringslådor att ha ovanpå garderoberna i hallen.

Sen så ringde Sandra när jag kom hem o vela ut på en promenad. Det var riktigt skönt lär jag säga. Vi gick lite mer än i en timme. Nice!!

Nu blir det lite kvällsfika och en lugn kväll.
Mattias ringde nyss och sa att vi kanske skulle ut med hans kompis båt imorgon på storsjön och det skulle vara skoj om det nu blir så. Annars blir det sola o bada iaf..  =)

Nu tackar jag för den här underbara dagen alla som varit med och förgyllt den på olika vis...

Och jag är kär.. *trallar*


Kommentarer
Postat av: Linda

Tack själv!! Åh va härligt med båt, hoppas ni kan åka ut iaf :D

2006-08-03 @ 23:35:17
Postat av: Anna

Vilken mysig dag ni haft! Hoppas du njuter å har det bra ute på båten nudå, själv har jag nästan precis vaknat efter nattens jobb å ska iväg till 19 igen. Men jag ska nog sätta mig ute i min solstol och njuta lite av solen jag med innan jobbet kallar igen *ler*

2006-08-04 @ 15:18:04
Postat av: Knutkarolina

Great idea make it site. Thank you.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback