Saknaden

Det går upp och ner med saknaden efter älskade mamma. Önskar att jag hade ett ställe att gå till snart, men tyvärr dröjer det framåt våren innan vi kan få ner henne i jorden. Jag har min minnesplats på hyllan härhemma med fina mamma och ett ljus.
Vissa dagar känns extra tunga och saknaden känns extra stor och andra dagar funkar bättre och riktigt bra.
Det är så ofattbart att mamma aldrig mer kan komma hit och plinga på som så många gånger förr och se glädjen i både hennes och Max ögon när hon kom på besök.
Det två var ett riktigt radarpar som fann varandra nå otroligt. Max hjälpte mamma till att orka kämpa och leva sin vardag med den hemska sjukdomen. Han visste inget annat än att mamma var sjuk, han var bara 5 månader när mamma fick beskedet. Hennes stora sorg på slutet var att inte kunna leka med Max som förut och att inte få se han växa upp och få eventuella syskon. Likaså att inte få se och uppleva Mileon och få njuta av han på samma vis som hon fått njutit av Max.
Barnbarnen ska ju vara livets efterrätt.
Det är tur att det finns minnen man kan leva på och foton och filmer.

Mamma jag saknar dig så och jag vet att Max också saknar dig massor!!


Kommentarer
Postat av: Linda

Också varit en dag här där man saknat mamma sådär extra mycket..



Ja, man kommer alltid minnas bus o stoj från mamma o Maxen, har flera fina busbilder på dem - även som mamma ville ha framkallade, vilket hon även fick. Hittade dem i fotolådan jag tog hem, blandade känslor att se. Både glad och ledsen..



Kram fina du!

2011-01-17 @ 21:45:19
Postat av: therese

Ja Tina dom hade nåt väldigt speciellt dom där 2:) det lös verkligen i deras ögon när de var tillsammans men tänk så fina minnen Max har med sin mormor han hann ju få en ganska lång tid med henne och det var hon nog väldigt glad över <3...



Svar om sängen:

Sängen köper vi från jysk...

2011-01-18 @ 07:52:35
Postat av: Nathers

Jag saknar henne också. Har mycket drömmar om henne och om kvällarna kan jag komma på mig själv med att vänta på att hon ska ringa till mig vilken sekund som helst.



Kram! <3

2011-01-18 @ 15:15:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback