Helgen i punktform

Denna helg har verkligen susat förbi men mycket har hunnits med


* Efter jobbet på fredagen hämtade jag upp Natha på tågstation i Falun, sen for vi och hämta lillebror och sen for vi hem till systeryster i Tvea.

* Fick där äntligen hålla i mosters lilla gobit Mileon snart 5 veckor, som jag längtat!! En dum förkylning som hindrat mig tidigare och inte syrran för er som tror det. Haha!! Han väger nu nästan 3300 gram. Det går framåt. :-)

* Körde fast på deras gård med bilen och fick hjälp att komma loss. Tack!!!

* På lördagen  mötte jag upp syskonen i mammas lägenhet kl 10 där vi tog tag i bl.a. ihopplockning av lillebrors rum, ett par vändor på tippen, städning och sortering och en massa bubbande.

* Vid 16 gav vi upp och for hem för att hämta upp grabbarna och sen åkte vi allihopa till pappa i Hofors och fira lite "jul". Där bjöds det på kalkon. Mumma!!
Julklappsutdelning vart det också. Max fick bilar och en hel stor låda med smålego för större barn. Kanon!
Sen fick vi lite pengar och en julklapp som jag önskar att jag aldrig behöver använda, men ack så nyttig, viktig och bra den är att ha. Nämligen en brandsläckare av modell större. :-)
Vi vart kvar hos pappa och Bibbi tills klockan slagit efter 21 och jag hade det mycket trevligt. :-)

* Imorse (söndag) klev vi upp sent och så åkte jag och Natha till mammas lägenhet där vi packade in hennes saker i min bil som skulle med hem till Uppsala. Sen kom Tims familjehemsförälder och hämta alla hans saker som skulle med till deras hem. Så vi bubbade och bar en massa.
Efter det skjutsade jag Natha till Uppsala och sen åkte jag hemåt och här är jag nu efter att ha tagit ett varmt skönt bad.

* Imorgon väntar jobbet igen och klockan ringer sådär härligt tidigt kl 05:15. Jihoooo!!

* I veckan ska jag jobba måndag och tisdag, sen är jag föräldraledig på onsdag och då ska vi städa ur mammas lägenhet. Sen är det jobb resterande veckodagar. Jag börjar äntligen se ett slut på allt detta med mammas lägenhet nu och det känns skönt att slippa ha det hängandes över sig. Kan man lägga energin på hitta tillbaka till en vardag igen. Det är ju extra tugnt att gå igenom alla mammas saker och hela tiden bli påmind om vad som faktiskt har hänt. Har drömt mycket om mamma nu och det har känts skönt. Hon finns med mig!!




Kommentarer
Postat av: Linda

Ja det har varit en hektisk helg, men skönt o ha massa gjort också - nu är det inte mycket kvar!



Drömmer inte om mamma, men det kommer nog - den dag jag hinner hamna i REM-sömn och inte väcks av lillskrutt innan dess ;-)



Ha ha! Ja det är tur du förklarar att det inte är jag som hindrat dig att bebisgosa - bara så eländigt att du åkte på den envisa förkylningen.



Puss o kram från oss!

2011-01-10 @ 11:45:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback