Helgen ***update***

har gått i lugnets tecken då jag haft 2 magsjuka killar härhemma. Max kräktes ju igen i fredags hemma hos mamma och sen kräktes han även igår kväll, så igår och idag har han varit trött och sovit en massa i omgångar och har bara velat vara i famnen eller tätt intill. Vart lite orolig idag på fm/lunch idag då han var så trött och slö. Rädd att han blivit uttorkad eller nått. Men han repade sig framåt eftermiddagen och vela tom ha lite mat frivilligt. Men det är inte mkt mer än så. Nu ligger han här i soffan och sussar sen strax efter 18. Mörkerskrivning för mig med andra ord....

Mattias mår lite bättre i sin magsjuka tack och lov iaf. Hoppas även de andra magsmärtorna/kramperna ger med sig snart. Fatta att han haft så här nu i 6 veckor!!!
Att ständigt ha ont i magen är superjobbigt för han. Vi har inte kunnat levt normalt sen detta sjukdomshelvets år började. Så när det blir nån ordning på allt så börjar vårat år 2009. Välkommen!!

Nu börjar Max skruva på sig här så det är väl bäst att sluta. So long!!!

********UPDATE******

Max kräktes ner i soffan, därför han vred sig så oroligt plutten!! Ja nu blir det inte dagis förrens tidigast onsdag.
Nu sover han, men det känns olustigt att han somnar så fort efter att han kräkts, jag vill ju i han lite vätskeersättning så han inte torkar ut pluttisen. Men han vill bara sova. Inte så konstigt då det faktiskt är kväller oxå.
Ska ringa och höra med sjukvårdsrådgivningen en sväng tror jag, hur vi ska gör med han imorgon och så. Nu har han haft magsjuka i 5 dagar och det är ju en del. Vad ska vi ge han??
Som det är nu har han fått smörgåsrån och vitt bröd, men han har inte ens varit så sugen på det.Blåbärssoppa är väl det som har gått i bäst. Ja jag ska ringa och höra lite nu iaf. Kan tänka mig att dem har många samtal från oroliga mammor i dessa tider.

Kommentarer
Postat av: Linda

Va långdraget! Fy attans va tråkigt :-(

2009-02-16 @ 07:18:20
Postat av: Jeeeenny

Men stackars liten! Hoppas han blir frisk snart!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback