Sen senast

Dagarna som varit har varit mest skola för mig. Killarna härhemma har varit till BVC där Max fick ta spruta inför utlandsresa och det hade gått superbra. Han hade inte grinat utan mest tittat förvånat på sköterskan Carina och undrat vad hon höll på med.
Så var det ju även såklart dax för mätning och vägning och Max är nu 78,5 cm lång och väger 11,38 kg!! Han följer sin kurva och lite till. Hehe!!

Max fick i förra veckan prova på att äta själv för första gången och det gick väl sådär lär jag säga. Svårt att få maten att stanna på skeden när man gärna vill vända den upp ned.. *ler*
Men lte mat gick i och resten matade vi. Bild bevis nedan med 2 olika sorters skedar.

    

Ska köpa en bättre mattallrik åt han, en som det är lite tyngd i.

Max och Mattias har även varit på Öppna förskolan i fredags och haft sångstund och lekt. Omtyckt av Max!!
Nu på Onsdag har vi tänkt att vi ska gå på badhuset och gå på drop-in babysim hela familjen. Så Max får leka och plaska. Han hade ju såååå roligt sist vi var på badhuset med Malin och Hugo.

Idag ska vi åka och hälsa på syster/moster och dit kommer även mamma/mormor och min mormor o morfar från Danmark, vilket blir gammelmormor och gammelmorfar åt Max. Oldemor och Oldefar som man säger i Danmark. :-)

Nu ska jag ta och göra mig iordning här!! Ha en skön lördag ute i solen!!

Kommentarer
Postat av: Sofie

Hoppas vädret håller i sig HELA helgen....



hann aldrig med att säga trevlig helg och allt sån`t igår....varken till dig eller till din syster...hälsa L och pussa på Max från mig...

trevlig helg så ses vi snart igen....

kramelikram//Sofie

2008-10-18 @ 11:15:18
Postat av: Linda

Det går ju riktigt bra det där =)



Vilgot har ärvt en Babybjörn tallrik av sina kusiner! Jag kan verkligen rekommendera den!! Dyr men är nog värd pengarna =)



Kram

Postat av: Ulrika

Vår minsting fick oxå vaccination inför utlandsresa för ngr dagar sedan o det utan ngr som helst problem! Vart ska ni åka? Vi åker till Thailand över jul o nyår :D Längtar!!

2008-10-19 @ 20:28:09
URL: http://uj76.blogspot.com
Postat av: Maria L

Vi har också Babybjörn-tallriken och den är toppen! Sen har vi en spöket Laban tallrik med sugplopp som också är kanon!!

2008-10-20 @ 07:51:32
Postat av: katarina

Syrran använder ikeas "grod" tallrikar med sugplopp på och är super nöjd. Kanske inte världens finaste,men jätte bra! Och barnen Älskar färgerna som finns!!!!

Kram

2008-10-20 @ 18:35:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback