Hoppas hoppas!!!

Idag är en stor dag. Min mamma ligger nämligen just nu på operationsbordet.
Vad är nu detta undrar säkert många av er.
Det började med att min mamma upptäckte en stor knöl vid äggstocken och fick åka in till Gävle och få den uppkollad. Det visade sig då att det inte bara var en knöl utan massor. Dem kunde inte ens räkna dem och det var många stora. Det beslutades att en operation skulle göras så fort som möjligt.

Mamma har mått jättedåligt och har haft väldigt ont då knölarna växer i ett rasande tempo. Såg hennes mage i söndags och hon såg ut att vara gravid i ungefär 7:e månaden. Min pinnsmala mamma!!
I Torsdags gjordes en helkroppsröntgen inför operationen och igår lades hon in.

Läkarna har starka misstankar om att det är cancer, vilket känns jättejobbigt!!
Mamma själv har hela tiden sagt att det är cancer hon säger att det känns i hela kroppen. Men jag vill liksom inte tro det förrens det finns bevis.
Så idag tas knölarna, livmodern, äggstockarna och lite till bort för att minska chanserna för att det kan återkomma. Hoppas verkligen att dem får bort allting nu och att det visar sig att det inte alls är cancer.
Mamma är ju inte ens 50 år. Hon har ju halva livet kvar att leva. Och jag vill så gärna att hon ska få se Max växa upp till den kille han ska bli.

Och inte kan jag åka in och hälsa på än heller då jag fortfarande är förkyld och vill inte att mamma ska behöva dras med en förkylning också.
Men antingen i morgon eller på torsdag hoppas jag på att kunna åka in och hälsa på henne på sjukhuset.

Näe nu väntar jag på att få höra nånting snart. Fast iofs kunde ju operationen ta upp till 3 timmar.
Syster Linda är där iaf och det känns ju skönt.

Ja nu vet alla vad min jobbiga sak har varit som jag skrivit om tidigare.

Kommentarer
Postat av: therese

stor kram till dig det kommer att gå bra ska du se..håller tummar och tår att du kan åka in och hälsa på snart du får hälsa så mycket..kram kram

2008-05-06 @ 10:25:40
Postat av: Katarina

Sänder en STOR KRAM till dig/er!!

2008-05-06 @ 10:59:43
Postat av: Malin

Sänder en jättttte kraaam från oss i Forsbacka

2008-05-06 @ 11:13:25
Postat av: Maria

Oj, oj ,oj! Vilken jobbig situation! Jag hoppas verkligen att allt går bra med din mamma! Det kommer det säkert att göra ska du se! Styrkekram från mig och Elvira!!!

2008-05-06 @ 12:47:14
Postat av: Jenny

Skickar en hel hög med styrke-kramar i expressfart!

2008-05-06 @ 13:14:07
Postat av: Linda

Hoppas verkligen att allt går bra idag!!
Många kramar till er!

2008-05-06 @ 13:49:58
Postat av: Malin

Skickar kramar till dig och familjen!!! jag hoppas verkligen att allt visar sig till det bästa till slut!! kram!

Postat av: Linda

Kramar till er! Hoppas allt går bra!

Kram

2008-05-06 @ 14:07:11
URL: http://www.majsanfilosoferar.webblogg.se
Postat av: fia

ja du det va verkligen tufft för dig , hoppas hoppas verkligen att det går bra detta me op , håller tummarna för er allihop. skickar alla styrka jag kan så det ska gå bra .

fia

2008-05-06 @ 15:58:50
URL: http://ajaxen.blogg.se
Postat av: Stina

Ger dig tusen kramar från mig,du vet vart jag finns.

2008-05-06 @ 17:57:55
Postat av: Anna

Oj, det lät väldigt jobbigt! Skänker dig massor av kramar och du vet var jag finns om du vill prata eller träffas :) Hoppas du blir bättre i förkylningen så du kan åka och hälsa på din mamma och hoppas verkligen att allt går bra och att hon blir så frisk att hon orkar med massor av fler år. Men det ska nog gå bra ska du se.

Puss å kram vännen!

2008-05-06 @ 19:23:41
URL: http://levinda.blogg.se
Postat av: anki.

Oj, var inge roligt!! Hoppas att allt löser sig till det bästa!! *Styrkekramar*

2008-05-06 @ 22:40:47
URL: http://ankibjork.blogg.se
Postat av: miian

USCH vilken läsning som väntade mig :(
Hoppas innerligt att det inte är nåt elakartat och att hon blir fri från knölarna!
Hoppas dessutom att din förkylning lagt sig så du kan hälsa på mamsen!
många kramar från mig!

2008-05-07 @ 08:28:44
URL: http://miian.blogg.se
Postat av: Sandra

fy vad jobbigt...hoppas verkligen att allt går bra!

2008-05-07 @ 08:50:32
URL: http://jagochminfamilj.blogspot.com
Postat av: Linda

Ja tur vi är två idag iallafall, skönt med lite mer sällskap också. Tycker synd om dig som får dras med förkylningen som är så envis också på allt. Om jag ändå kunde ta en liten bit av den så skulle jag vet du!

KRAM älskade systeryster!

2008-05-07 @ 10:53:34
Postat av: Justinella

many thanks for your dedications to this world

2008-08-29 @ 12:46:26
URL: http://justinella.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback